وزیر آموزش وپرورش، گفت: اگر ۲۰ سال قبل طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال شروع شده بود، امروز پر از غصه نبودم که چرا آموزش در مدارس ابتدایی ما «غیرحضوری» شده است.

قول سازمان برنامه و بودجه برای واریز پاداش بازنشستگان

رضامراد صحرایی در آیین افتتاح هر مدرسه یک نهالستان دردبیرستان ماندگار البرز، اظهار کرد: اینکه به مدرسه آمده‌ایم و از مدرسه به دنبال سرسبز کردن ایران هستیم، یک اقدام امیدآفرین است.

 وی ادامه داد: اگر ۲۰ سال پیش همین کار کاشت یکی میلیارد نهال شروع شده بود، در حال حاضر من پر از غصه نبودم که چرا مدارس ابتدایی ما غیر حضوری شده است. اگر درخت کاشته بودیم و محیط زیست را حفظ کرده بودیم و قانون را از کودکی یاد گرفته بودیم، مدرسه ابتدایی ما غیر حضوری نشده بود و این نکته مهم است.

 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش‌و پرورش و تاکید بر تربیت شش ساحتی دانش آموزان، توضیح داد: کاشت درخت در هر شش ساحت این سند اقدامی تحولی است و از ساحت تربیت دینی، عبادی، اعتقادی، اخلاقی نگاه کنیم کاشت درخت در فرهنگ ما حسنه است. در ساحت اجتماعی و سیاسی نیز کاشت درخت یک اقدام فرهنگی و اجتماعی است. حتی از ساحت تربیت زیستی و بدنی نیز این کار حفظ و خدمت به محیط زیست است‌.

 صحرایی در بخش دیگر سخنان خود افزود: در این سند ویژگی‌های مدرسه مطلوب نظام ترسیم شده است. در یکی از این ویژگی‌ها می‌گوید مدرسه نقطه اتکای دولت و ملت در رشد و تعالی کشور است. کار امروز ما نیز ترجمه این ویژگی مدرسه در سند تحول بنیادین است. اگر محیط زیست خوب باشد پیشرفت‌ها در تمام ساحت‌ها سریع تر و دقیق تر و ماندگارتر است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پرداخت پاداش بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش گفت: از همه شما می‌خواهم مثل من دائماً واریز پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش را مطالبه کنید. من هم در کنار بازنشسته‌های آموزش و پرورش هستم و بارها از رئیس سازمان برنامه بودجه این موضوع را پیگیری کردم. آن ها در سازمان برنامه و بودجه هم البته مشکلاتی دارند که قابل درک است اما قول دادند به زودی این مساله را حل کنند.

صحرایی در خصوص رتبه بندی معلمان گفت: فاز اول رتبه بندی معلمان در آخرین مراحل خود است و تمامی اعتراضات بررسی شده است.

وزیر آموزش و پرورش درباره پیشنهاد رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای انتشار یک مطلب درباره کاش نهال در صفحه آخر کتاب های درسی گفت: در کشورمان حدوداً سالی ۱۵۵ میلیون جلد کتاب برای دانش آموزان چاپ می‌شود. پیشنهاد ایشان درباره درج پیامی درباره درخت کاری در انتهای کتاب درسی است که حتماً این موضوع را به رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی منتقل می‌کنم تا آنان این پیشنهاد را بررسی کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.