وزارت دفاع کره شمالی روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هرگونه مداخله آمریکا در عملیات ماهواره‌ای پیونگ یانگ در فضا اعلام جنگ تلقی می‌شود.

پیونگ یانگ: مداخله در عملیات ماهواره‌ای ما اعلام جنگ تلقی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه این بیانیه آمده است: قوانین کره شمالی تصریح می‌کند که در صورت قریب‌الوقوع شدن هرگونه حمله علیه دارایی‌های استراتژیک این کشور، بازدارندگی جنگی خود را بسیج کند.

این بیانیه می‌افزاید: به هرگونه مداخله آمریکا در فضا با نابود کردن ماهواره‌های جاسوسی آمریکا پاسخ خواهیم داد.

گفتنی است؛ اداره ملی فناوری هوافضا (ناتا) کره شمالی پیشتر با اشاره به اینکه ماهواره نظامی مالی گوان-۱ را با استفاده از موشک حامل ماهواره جدید چولیما-۱ از پایگاه پرتاب ماهواره سوها با موفقیت در مدار زمین قرار داده است، افزود: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر رویداد پرتاب این ماهواره نظارت داشت.

این اقدام با اعتراض گسترده کره جنوبی، ژاپن و آمریکا مواجه شد زیرا سازمان ملل پیش از این کره شمالی را از انجام پرتاب ماهواره منع کرده و این پرتاب‌ها را پوششی برای آزمایش‌های فناوری موشکی پیونگ یانگ نامیده بود.

از سوی دیگر کیم یو جونگ خواهر کیم جون اون رهبر کره شمالی با محکوم کردن انتقادهای ایالات متحده نسبت به پرتاب ماهواره نظامی کره شمالی و اینکه این اقدام باعث به خطر افتادن صلح و ثبات منطقه شبه جزیره کره شده است، گفت: این استانداردهای دوگانه و اقدامات خودسرانه واشنگتن است که صلح و ثبات منطقه‌ای را خدشه‌دار می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.