مدیر اجرایی سازمان یونیسف با هشدار نسبت به شرایط زندگی در نوار غزه تاکید کرد که این باریکه خطرناک ترین مکان در جهان برای زندگی کودکان به شمار می رود.

یونیسف هشدار داد: زمستان سرد در راه است/ شرایط وخیم کودکان در غزه

به گزارش قدس آنلاین، «کاترین راسل» مدیر اجرایی سازمان یونیسف وابسته به سازمان ملل اعلام کرد: نوار غزه امروزه بار دیگر خطرناک‌ترین مکان برای زندگی کودکان به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: زمستان سرد در راه است. همه کسانی که توان و امکانات لازم را دارند باید برای حمایت از کودکان وارد عمل شوند.

پیش از این نیز «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه تاکید کرده بود: هیچ مکان امنی که ساکنان نوار غزه بتوانند به آنجا بروند وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: طی ساعات گذشته تعداد زیادی از مردم فلسطین کشته و زخمی شده‌اند. تمام امیدها از بین رفته است.

گریفیتس تصریح کرد: تمام ساکنان نوار غزه در رأس آن‌ها زنان و کودکان برای دومین ماه متوالی حملات اسرائیل علیه این منطقه در ترس و وحشت به سر می‌برند. آن‌ها در دایره مرگ، ویرانی و بیماری زندگی می‌کنند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه روز گذشته اعلام کرد: بیش از ۱۵ هزار فلسطینی از جمله ۶۱۵۰ کودک و بیش از ۴۰۰۰ زن در کنار ۲۰۷ نفر از کادر درمان در اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

این نهاد دولتی تاکید کرد: صهیونیست‌ها همچنین بیش از ۱۴۰۰ جنایت فجیع را در غزه مرتکب شده‌اند. در جنگ اخیر علیه غزه، بیش از ۳۷ هزار نفر زخمی شدند و بیش از ۶۵۰۰ نفر نیز زیر آوار هستند. تاکنون ۱۰۳ ساختمان دولتی بمباران شده و خسارت دیده است. همچنین ۲۶۷ مدرسه خسارت دیده و ۶۷ مدرسه هم به کلی تخریب شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.