سردار زهرایی مسؤول سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه طی سال گذشته و سال جاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان تحویل شده است، گفت: ۱۲ هزار مسکن دیگر نیز تا پایان سال آینده تکمیل و تحویل مددجویان کمیته امداد خواهد شد.

بسیج سازندگی سال آینده ۱۲ هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد تحویل می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، سردار محمد زهرایی مسؤول سازمان بسیج سازندگی کشور در خصوص اقدامات این سازمان در محرومیت زدایی، گفت: بسیج سازندگی کشور ذیل سند اعتلای سازمان بسیج در روستاها چند مسئله را در اولویت کاری خود قرار داده است؛ یکی از این اولویت‌ها مسئله آب شرب روستایی است. 

وی افزود: ۹۶۰۰ روستا دچار تنش آبی و یا فاقد شبکه آبرسانی هستند لذا با برنامه ریزی صورت گرفته در سال گذشته، تأمین آب شرب سه هزار روستا به اتمام رسیده که از این تعداد ۱۴۰۰ روستا را بسیج سازندگی اجرایی کرده است. اتمام این برنامه تا سه سال آینده ادامه دار خواهد بود تا از این طریق آب شرب تمام روستاهای باقی مانده تأمین شود.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به قرارداد «از آبخیز تا جالیز» اظهار کرد: این قرارداد به منظور آبخیزداری ۱۹ میلیون هکتار، ۱۰ هزار قنات، ۱۰ هزار استخر و ۲۰۰ هزار کیلومتر کانال کشی تا مزارع با وزارت جهاد کشاورزی منعقد که در هفته بسیج با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین آغاز شد.

سردار زهرایی با بیان اینکه طی سال گذشته و سال جاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان و محرومان کمیته امداد تحویل شده است، تصریح کرد: طرح مسکن محرومان ۴۰ هزار واحد مسکونی بوده است ولی تاکنون ۲۳ هزار مددجو متقاضی بوده‌اند که نیمی از آنها خانه دار و ۱۲ هزار باقی مانده نیز تا پایان سال آینده خانه‌دار می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات این سازمان آسفالت جاده بین مزارع با استقاده از قیر رایگان مصوب مجلس بوده  است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی کشور اشتغال زایی را یکی دیگر از اقدامات این سازمان دانست و گفت: در سال گذشته بنابر تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور توانستیم ۸۰ هزار شغل را ایجاد کنیم، در سال جدید نیز با توجه به ابلاغ مجدد این تبصره می‌توانیم مشاغل بسیاری را اضافه کنیم.

سردار زهرایی در پایان در خصوص احداث درمانگاه، خاطر نشان کرد: بنیاد تعاون بسیج در نظر دارد ۵۰۰ درمانگاه در حاشیه‌های شهرها علی‌الخصوص مناطق دارای آسیب اجتماعی احداث کند که تاکنون ۱۲۰ درمانگاه تکمیل و تعداد ۶۰ درمانگاه نیز تا پایان سال به این عدد افزوده می‌شود.

     

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.