رئیس دادگستری دهلران گفت: رئیس قوه قضائیه برای رفع مشکلات این واحد صنعتی، راه اندازی، گره گشایی و بازگشت به کار کارگران این مجموعه صنعتی دستورات لازم را صادر کرده است.

دستور ویژه رئیس قوه قضائیه برای  پتروشیمی دهلران

به گزارش قدس آنلاین، سیدرضا صلاح الدینی روز شنبه در حاشیه بازدید میدانی خود از پتروشیمی دهلران، اظهار کرد: این بازدید حسب دستور ویژه حجت الاسلام غلامحسین اژه ای، رئیس قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری استان صورت گرفته است.

رئیس دادگستری شهرستان دهلران با اشاره به اینکه زندگی بسیاری از شهروندان دهلران بخصوص جوانان که به واسطه این پروژه تشکیل خانواده داده اند باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، گفت: آمار پرسنل شاغل در این پروژه، تعداد پیمانکار فعال، میزان پیشرفت، عمده مشکل تعدیل نیروها و پیمانکاران و از همه مهمتر علت تعطیل شدن این پروژه ازجمله مواردی است که باید شفاف در اختیار دستگاه قضا قرار بگیرد.

صلاح الدینی با بیان اینکه در مردادماه سال جاری رئیس کل و دادستان استان و مجموعه دستگاه قضا در شهرستان از پروژه بازدید میدانی داشتند، گفت: در آن زمان مسئولان پتروشیمی عنوان کردند ۲ هزار نفر پرسنل در بخش های مختلف مشغول به کار هستند و پروژه تعطیل نخواهد شد.

وی ادامه داد: ولی امروز ما شاهد تعطیل شدن کامل پروژه هستیم و حسب دستور ریاست قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری، بازدید میدانی از پتروشیمی انجام شد و آخرین وضعیت این پروژه را در دیدار با مدیر سایت پتروشیمی مورد ارزیابی قرار گرفت.

صلاح الدینی یادآور شد: دستگاه قضا و در راس آن ریاست قوه قضاییه برای برون رفت از شرایط فعلی در تلاش هستند تا گره گشایی کنند و این امر مستلزم ارائه آمار دقیق از سوی مسئولان پتروشیمی است.

ریس دادگستری دهلران با اشاره به اینکه این پروژه در بحث ایجاد اشتغال برای استان ایلام بخصوص شهرستان بسیار حایز اهمیت است، گفت: یکی از موارد مهمی که مطرح است همزمانی خرید بخشی از هلدینگ خلیج فارس توسط سرمایه گذار و تعطیلی پتروشیمی دهلران است که باید مدیران مجموعه در این راستا شفافیت لازم را داشته باشند که تعطیل شدن این پروژه با سرمایه گذاری هلدینگ خلیج فارس مرتبط است یا خیر و این امر مستلزم ارائه آمار درست از سوی مسئولان پتروشیمی است.

صلاح دینی اظهار کرد: قطعا دستگاه قضا موارد مطرح شده مسئولان پتروشیمی دهلران را مورد راستی آزمایی قرار خواهد و در صورت عدم اثبات قابلیت پیگیری قانونی و قضایی در پی خواهد داشت و می طلبد سرمایه گذار با قاطعیت همراهی کند.

رئیس دادگستری دهلران خاطرنشان کرد: اگر به هر دلیلی دستگاه‌های قضا با توجه به تاکید مقام عالی دستگاه قضا به این نتیجه برسند که سرمایه گذار تمایل و انگیزه لازم را ندارد، از روش‌های قانونی استفاده خواهیم کرد تا کار به نفع مردم و جوانان منطقه که همان اشتغال باشد به سرانجام برسد.

مجتمع پتروشیمی دهلران یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در حال اجرای استان ایلام است که در شهرستان دهلران قرار دارد.

بر اساس طرح مصوب، این مجتمع پس از بهره‌برداری نهایی قرار بوده است که سالانه بیش از ۶۵۰ هزار تن اتیلن، پروپیلن،بنزین پیرولیز تولید و نفت سنگین به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.