رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن گفت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: سهم شهرستان بردسکن در سال اول ۴۸۰ هزار اصله نهال است که از یازدهم آذرماه همزمان با سراسر استان در بردسکن نیز به مرحله اجرا درآمد.

آغاز کاشت ۴۸۰ هزار اصله نهال در طرح کاشت یک میلیارد درخت در بردسکن

به گزارش قدس خراسان، حمیدرضا اقبالی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت ۵ نهال مثمر توسط هر ایرانی اظهار کرد: شهرستان بردسکن یکی از ۵ ناحیه آب و هوای کشور در طرح کاشت یک میلیارد درخت است که خوشبختانه با فعال کردن نهالستان کاظم آباد که قریب به ۱۰ سال بلا استفاده بود که پس از کف شکنی چاه و دیگر اقدامات توانستیم این نهالستان را فعال و در حال حاضر ۱۶۰ هزار گلدان نهال با گونه‌های مختلف آماده کاشت است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن گفت: طرح یک میلیارد کاشت درخت از آذرماه امسال به مدت ۴ سال در کشور اجرا شد و خوشبختانه در شهرستان بردسکن به لحاظ تامین نهال هیچ گونه مشکلی نداریم.

وی افزود: منطقه کوهپایه بردسکن، بوستان‌های روستایی و مجموعه ادارات و واحدهای معدنی شهرستان و دیگر گروه‌ها و صنوف دیگر در تحقق این مهم مشارکت می‌کنند.

اقبالی بیان کرد: در آغاز عملیات اجرایی این طرح شرکت معدنی طلای دامن قر در منطقه شمال بردسکن با هماهنگی‌های صورت گرفته هزار اصله نهال از گونه بنه در این مجموعه با حضور مسئولان و پرسنل این واحد معدنی کاشت شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن به اجرای طرح ملی پویش بذرپاشی و بذرکاری مراتع با مشارکت ۳۴ پویش در سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال برنامه داریم به مناسبت هفته منابع طبیعی این پویش‌ها را تا پایان امسال به ۵۰ پویش افزایش دهیم.

در این مراسم محمد غلامی، بخشدار مرکزی بردسکن اجرای این طرح را مهم دانست و افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه گونه‌هایی کاشت شود که با اقلیم منطقه سازگاری داشته باشد.

بخشدار مرکزی بردسکن ضمن تقدیر تشکر از اداره منابع طبیعی و واحد معدنی طلای دامن قر اظهار امیدواری کرد بتوانیم در سال زراعی جاری تعهد شهرستان که ۴۸۰ هزار اصله نهال است تحقق پیدا کند و بردسکن نیز در اجرای این طرح در ردیف شهرستان‌های موفق در استان و کشور قرار بگیرد.

حجت الاسلام مروجی نسب، مسئول دفتر حوزه نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی بردسکن با توجه به آیات و روایات به اهمیت درختکاری اشاره کرد و گفت: طرح یک میلیارد کاشت درخت با توجه به مشارکت آحاد جامعه می‌تواند یکی از طرح‌های موفق دولت باشد منوط به اینکه گونه‌هایی که کاشته می‌شود با شرایط آب و هوایی هر منطقه سازگاری داشته باشد و در حفظ و نگهداری آنها اهتمام جدی صورت بگیرد.

مسئول دفتر حوزه نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی بردسکن همچنین با توجه به تاکید مقام معظم رهبری که در سال گذشته ایشان ۵ اصله نهال میوه را غرس کردند اظهار امیدواری کرد بتوانیم در مناطقی که شرایط آب و هوایی را دارد از گونه‌های مثمر استفاده شود.

در این برنامه هر یک از مسئولان ادارات بردسکن و پرسنل واحد معدنی طلا دامن قر در طرح کاشت یک میلیارد درخت مشارکت کردند.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.