بازرس اتحادیه طلا،جواهر و نقره مشهد گفت: مشهد شهر تولید است و در حال ایجاد پایگاهی هستیم که صادرات نیز داشته باشیم. از این رو نباید فقط وارد کننده باشیم‌ بلکه باید به صادرات جدی به کشورهای همسایه بیندیشیم. 

مشهد بضاعت ایجاد پایگاه تولید طلا و صادرات را دارد

به گزارش قدس خراسان، سعید نخ فروش اظهار کرد: مشهد بواسطه وجود مضجع منور رضوی، شهر زیارتی و توریستی است که می‌توان گفت این کلانشهر، پتانسیل تولید و ایجاد پایگاه برای صنعت طلا را دارد و ما نباید در حد یک وارد کننده بمانیم و باید به کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس و ‌همچنین کشورهای اروپایی صادرات داشته باشیم.

وی در خصوص مشکلات برسر راه این صنف بیان کرد: متاسفانه مشکلاتی که بیشتر در این صنف ایجاد می‌شود، مباحث مالیات برای اعضای صنف است. همچنین اداره دارایی برای اتحادیه طلا و جواهر دیدگاه خاصی دارد و دستگاه‌های پزی که نصب شد برای این صنف مشکلات زیادتری ایجادکرد.

بازرس اتحادیه طلا،جواهر و نقره مشهد با اشاره به بحث تبصره ۴ ماده ۱۸ بیان کرد: این تبصره و ماده در حال اضافه شدن است که اگر چه ما قانون گریز نیستیم‌ اما ایرادهایی در آن وجود دارد که باید حل و فصل شود.ما طبق چارچوب، قوانین را رعایت می‌کنیم‌ اما مواردی در این بحث است که باید اصلاح شود. مانند قانون ارزش افزوده که ما ده سالی آن را مدام مطرح کردیم که ایراداتی دارد و بعد از مدت‌ها کار متوجه این ایرادات شدند، علی رغم آن که بارها آن را اعلام کردیم و بالاخره آن را اصلاح کردند.

نخ فروش تصریح کرد: در بحث تولید که بارها مقام معظم رهبری نیز تاکید بر رونق بخشیدن آن را مطرح کرده‌اند، متاسفانه برخی مسائل پیش روی تولید، شبیه چوب لای چرخ تولید گذاشتن است. 

بازرس اتحادیه طلا،جواهر و نقره مشهد افزود: خوشبختانه هشتمین نمایشگاه طلا و جواهر نسبت به چندین نمایشگاه طلا که در شهرهای دیگر برگزار شده است، بسیار خوب در حال برگزاری است و امیدوارم که همچنان در روزهای آتی باز هم با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه شویم که این حضور سبب دلگرمی ما برای سال‌های بعد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.