مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: امروز پویش امام رضا (ع) در ۲۷ شهرستان استان برگزار و حدود ۱۰ هزار نهال در سطحی معادل ۸۰ هکتار در سراسر استان کاشته شد.

۱۰هزار اصله نهال در خراسان رضوی کاشته شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی خراسان رضوی، محسن فنودی در مراسم نهالکاری بزرگ خانوادگی مزین به نام امام رضا علیه السلام که با حضور مردم و مسئولین استان، سمن‌ها و دانش آموزان و طبیعت دوستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز پویش امام رضا علیه السلام در ۲۷ شهرستان استان برگزار که حدود ۱۰ هزار نهال در سطحی معادل ۸۰ هکتار در سراسر استان کاشته شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اشاره به استقبال بی نظیر مردم استان گفت: پیش بینی ما برای کاشت نهال در روز یازدهم آذر حدود ۴ هزار اصله نهال بود که به یاری خداوند و همت همه مردم و مسئولین این رقم به حدود ۱۰ هزار اصله نهال رسید.

وی افزود: در مشهد هم علاقمندان به طبیعت ۵۰۰ اصله نهال در مساحت ۲و نیم هکتار در ارتفاعات جنوبی مشهد کاشتند.

فنودی با اشاره به اهمیت نگاه جامع در این طرح گفت: گونه‌های کاشته شده از نوع بومی و متناسب با اقلیم هر شهرستان است که حدود ۲ هزار اصله آن، نهال‌های بیابانی مانند تاغ، عجوه و آتریپلکس و مابقی نهال‌های جنگلی از قبیل سرو نقره‌ای، بادامشک، داغداغان و زرشک است که گونه‌ها کم آب طلب هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: سهم خراسان رضوی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، تولید سالانه ۲۲ میلیون و کاشت ۸ و نیم میلیون نهال است که به یاری خداوند در گام اول این طرح در سال جاری، حدود ۳۰ میلیون اصله نهال تولید کردیم که ۱۷ میلیون آن در ۹ نهالستان دولتی تولید شده است.

وی ضمن قدردانی از همکاری دستگاه‌های اجرایی استان گفت: پویش امام رضا علیه السلام با همکاری شهرداری مشهد، مدیریت کمربند سبز مشهد و اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا قلندر، شهردار مشهد نیز بر ضرورت کاشت درخت و مراقبت از آن تاکید و اظهار کرد: شهرداری مشهد در توسعه فضای سبز شهری مطلوب عمل کرده که نمونه عینی آن کاشت بیش از یک میلیون و سیصد هزار اصله درخت در کمربند سبز دور مشهد است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.