رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: ۲۲ دستگاه اجرایی استان در ۴۴ غرفه، دستاوردهای پژوهشی خود را به نمایش گذاشتند.

آغاز نمایشگاه هفته پژوهش در خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسن مجیدی شنبه شب درحاشیه افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنابرمصوبه ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری کشور، دبیری و اجرای نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان‌ها به پارک‌های علم وفناوری واگذار شد.

دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار خراسان جنوبی گفت: در این راستا نمایشگاه هفته پژوهش خراسان جنوبی با حضور ۲۲ دستگاه مختلف در ۴۴ غرفه درسالن امیددانشگاه بیرجند برپا شده و از ۱۲ تا ۱۵ آذر ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۵:۰۰ عصر فعال است.

محمد حسن مجیدی ضمن قدردانی از حضور پررنگدستگاه های اجرایی و مراکز پژوهشی و فناوری گفت: هدف ازبرپایی نمایشگاه دستاورهای پژوهشی، آشنایی دستگاه‌های پژوهشگر بایکدیگر، ارتباط و تعامل بین آنها و هم رسانی است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ایجاد سامانه نان (نظام ایده‌ها و نیازها) و همچنین سامانه جان (جریان اقتصاد نوین) را مطرح و افزود: این سامانه‌ها شرکت‌های فناور را به بازاریابی هدایت می‌کند و همه پژوهش‌ها در سامانه واحدی رصد می‌شود.

وی افزود: پارک علم و فناوری، مسیر تبدیل ایده به فناری و خلق محصول تا بازار را تسهیل می‌کند و در این مسیر، به شرکت‌های فناور مشاوره و راهنمایی داده می‌شود

مجیدی ادامه داد: در پارک علم و فناوری مراحل پیش رشد، رشد، موسسات رشد یافته با شرایط خاص پیش بینی شده و البته وجود این مرحله‌ها به معنی نیاز به گذراندن همه مراحل نیست بلکه برخی شرکت‌ها شرایط ایده آل دارندوهمه مسیر را طی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری به شرکت‌های فناور مشاوره و راهنمایی داده و پس از ارزیابی و شناخت به مرحله تجاری سازی می رسند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی یادآور شد: شرکت‌ها گاهی ایده‌ها و طرح‌های خود را لحاظ کرده ولی از مرحله مهم بازاریابی غفلت می‌کنند.

گفتنی است این نمایشگاه که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مدیران استان افتتاح شد از ۱۲ تا ۱۵ آذر ماه دایر است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.