۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 941995

اولین اوراق مرابحه ارزی کشور که مربوط به تامین مالی ۱۰۰ میلیون یورویی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس است، عرضه شد و طبق اعلام مدیرعامل مرکز مبادله ایران سود آن شش درصد سالانه و یورویی است و دو ماه آینده نیز ۱۰۰ میلیون یورو دیگر عرضه خواهد شد.

اولین اوراق مرابحه ارزی کشور عرضه شد

به گزارش قدس آنلاین، مراسم رونمایی از عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی کشور که مربوط به تامین مالی ۱۰۰ میلیون یورویی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس است، امروز (یکشنبه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با حضور رئیس کل بانک مرکزی، مدیران شبکه بانکی و جمعی از فعالان اقتصادی آغاز شد.

علی سعیدی - مدیرعامل مرکز مبادله ایران - در این مراسم اظهار کرد: تمرکز مرکز مبادله مبتنی بر دو دارایی مهم یعنی ارز و طلاست که جمع کثیری از فعالان اقتصادی و مردم را دربرمی‌گیرد.

وی افزود: مرجعیت رسمی در بازارهای ارز و طلا، تامین نیازهای واقعی ارز، ایجاد بستری امن برای انجام معاملات فعالان اقتصادی و مردم، ایجاد بستر تامین مالی ارزی، و مدیریت ریسک از طریق قراردادهای مشتقه از جمله ماموریت‌های مرکز مبادله است.

به گفته سعیدی، هر اندازه حجم بازار غیر رسمی را کم کرده و نیازهای مردم و تجار را در بازار رسمی تامین کنیم، مرجعیت نرخ ارز و نرخ تعادلی در مرکز مبادله ایران متمرکز می‌شود.

مدیرعامل مرکز مبادله ایران گفت: تامین مالی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس از طریق اوراق مرابحه ارزی اقدام بسیار مناسبی است و این مدل از تامین مالی در مرکز مبادله ادامه خواهد داشت.

وی اعلام کرد: سود اوراق مرابحه ارزی شش درصد سالانه و یورویی است و دو ماه آینده نیز ۱۰۰ میلیون یورو دیگر عرضه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.