بخشدار مرکزی بردسکن گفت: تنها کتابخانه عمومی روستای شفیع آباد بردسکن با گذشت ۳ سال از تجهیز و تکمیل آن به خاطر نداشتن نیرو همچنان تعطیل است.

تعطیلی ۳ ساله کتابخانه عمومی روستای شفیع آباد بردسکن به خاطر نداشتن نیرو

به گزارش قدس خراسان، محمد غلامی زارع از تعلل سه ساله نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در بازگشایی تنها کتابخانه عمومی روستای شفیع آباد انتقاد کرد.

بخشدار مرکزی بردسکن از مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی خواست در تامین نیروی کتابخانه این روستا اهتمام جدی و نباید یک مرکز فرهنگی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه تهاجم فرهنگی دشمن به خاطر نداشتن نیرو همچنان تعطیل باشد.

وی با بیان اینکه تقویت برنامه‌های فرهنگی باعث مصون ماندن جامعه از تهاجم فرهنگی دشمن است گفت: خدمات دولت سیزدهم در حوزه روستاها بی‌نظیر و قابل توجه است و خوشبختانه روستای شفیع آباد یکی از روستاهایی است که مشارکت مردم در همه حوزه‌ها وجود دارد و نباید ما امروز شاهد تعطیل بودن یک مرکز فرهنگی در یک روستای بیش از ۳ هزار نفری باشیم.

غلامی زارع اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی سنگر مبارزه با تهاجم فرهنگی هستند و در واقع بهترین بستر برای مقابله با تهاجم دشمن در فضای مجازی هستند.

حسن شهابی، دهیار روستای شفیع آباد گفت: یکی از مطالبات بر حق اهالی روستای شفیع آباد بازگشایی کتابخانه عمومی سید مجتبی حسینی است که با گذشت ۳ سال همچنان به خاطر نیرو تعطیل است.

دهیار روستای شفیع آباد اظهار کرد: نشست هایی با مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان صورت گرفته است ولی تاکنون برای تامین نیروی کتابخانه کاری صورت نگرفته است‌.

وی گفت: با توجه به اینکه ساختمان این کتابخانه توسط خیر محمد حسین داوودی تکمیل شده و مقرر شده است نیروی آن کتابخانه  نیز خیر می‌تواند خود معرفی کند ولی دبیرکل نهاد کتابخانه عمومی کشور مخالفت خود را اعلام کرده است و کتابخانه این روستا همچنان به خاطر نداشتن نیرو تعطیل است.

در همین زمینه مهدی زارعی، رئیس اداره نهاد کتابخانه‌های عمومی بردسکن افزود: بازگشایی کتابخانه عمومی روستای شفیع آباد یکی از مطالبات برحق مردم است و پیگیری‌های متعددی از طریق اداره کل صورت گرفته است ولی مشکل اصلی تامین نیرو است که باید از طریق تهران این مهم تعیین تکلیف شود.

رئیس اداره نهاد کتابخانه‌های عمومی بردسکن افزود: با توجه به تاکید سازمان بازرسی مبنی بر به کارگیری نیروها به صورت قراردادی در نهاد کتابخانه‌ها تخلف است این مهم باعث شده است طی یک سال گذشته هیچ کتابخانه عمومی در استان بازگشایی نشود.

وی ضمن قدردانی از محمد حسین داوودی خیر کتابخانه ساز و مشارکت دولت در ساخت این کتابخانه افزود در سال ۹۹ کتابخانه روستای شفیع آباد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان تکمیل و تجهیز شد ولی به خاطر نداشتن نیرو همچنان این کتابخانه تعطیل است.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 0045310084 ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    ایکاش در براسکن بودم و با عنوان بازنشسته فرهنگی بدون هیچ چشم داشتی این کتابخانه را فعال میکردم