دومین بسته فیلم کوتاه «ده‌گانه» به صورت آنلاین اکران و مراحل فنی فیلم کوتاه «باور» به کارگردانی کیارش حقگو آغاز شد.

مراحل فنی «باور» آغاز شد/ اکران آنلاین ۱۰ فیلم کوتاه

به گزارش قدس آنلاین، دومین بسته فیلم کوتاه «ده‌گانه» از تولیدات انجمن سینمای جوانان، برای نمایش آنلاین از روز یکشنبه ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۲ به صورت فروشی در دسترس مخاطبان فیلم کوتاه قرار گرفته است.

این بسته که دومین بسته از سری «ده‌گانه» های اکران آنلاین فیلم‌های انجمن سینمای جوانان ایران است، ۱۰ فیلم کوتاه زیر را شامل می‌شود:

«تنازع» به نویسندگی و کارگردانی مسعود حاتمی و تهیه‌کنندگی مشترک مجید برزگر و انجمن سینمای جوانان ایران - دفتر تهران در سال ۱۳۹۴ ساخته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: ««قدرت» همیشه ماندگار نیست.»

«پیژامه راه‌راه پدر را باد برد» به نویسندگی و کارگردانی محمد صادقی و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران - دفتر مشهد روایتی است از کودکانی که پدرشان مهاجر و مادرشان ایرانی است.

«تشریح» به نویسندگی و کارگردانی سیاوش شهابی به تهیه‌کنندگی مریم کوه‌کن و سوگل شهابی ساخته شده است.

«تکلیف» به نویسندگی و کارگردانی علی خوشدونی فراهانی و تهیه‌کنندگی مشترک علی خوشدونی فراهانی و انجمن سینمای جوانان ایران ساخته شده است.

«تلقین» به نویسندگی جابر رمضانی و کارگردانی اشکان خِیل‌نژاد و تهیه‌کنندگی اشکان خِیل‌نژاد و انجمن سینمای جوانان ایران تولید شده است.

«تناوب» فیلمی به‌نویسندگی و کارگردانی علی خوشدونی فراهانی و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر تهران است و در خلاصه داستان آن چنین آمده است: «در زمان و جغرافیای نامشخص، مردی داخل سلول کوچکش سعی می‌کند با صدای بیرون از زندان ارتباط برقرار کند.»

«تو هنوز اینجایی» نیز به کارگردانی و نویسندگی مشترک کتایون پرمر و محمد روحبخش و به تهیه‌کنندگی سامان سالور (قاجار) ساخته شده است.

«چتر خاکستری» را مهدی عزیزی (عزیزف) بر اساس داستانی از فرناندو سورنتیو نوشته و محمد پوستین‌دوز آن‌ را کارگردانی کرده است. این فیلم داستان آقای مالکی است که دچار عادتی همیشگی است تا زمانی که مردی با چتر وارد زندگی او می‌شود.

تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده انجمن سینمای جوانان ایران - دفتر اصفهان و محمد پوستین‌دوز بوده است.

«چشم‌آبی» به‌نویسندگی مشترک امیرمسعود سهیلی و سعید قربانیان و کارگردانی امیرمسعود سهیلی، داستان پسربچه‌ای را روایت می‌کند که همه‌چیز را آبی می‌بیند با این حال مشکلی با نگاه متفاوتش ندارد اما اطرافیانش این نگاه را تاب نمی‌آورند. این فیلم کوتاه به‌تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران - دفتر مشهد ساخته شده است.

«کلنجار» به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران و احسان فولادی‌فرد تولید شده و راوی داستان پدری جوان است که همراه با پسر خردسال و همسرش زندگی آرامی را می‌گذراند اما روزی با مرد غریبه‌ای روبه‌رو می‌شود که ادعا می‌کند همان فرزند خردسال اوست و آمده است تا امشب از کشته شدن خودش و مادرش توسط پدرش جلوگیری کند. نویسندگی و کارگردانی این فیلم کوتاه را احسان فولادی‌فرد برعهده داشته است.

تمام فیلم‌هایی که در بسته‌های فروشی اکران آنلاین فیلم کوتاه در پلتفرم‌ها معرفی و توزیع شده‌اند، پس از اتمام بازه زمانی ۶۰ روز از اکران خود، به صورت اشتراکی در دسترس مخاطبان در بازه زمانی نامحدود قرار می‌گیرند.

این فیلم‌ها در پلتفرم فیلم نت قابل مشاهده است.

امور پخش و توزیع انجمن سینمای جوانان ایران تاکنون بالغ بر ۲۱۰ فیلم کوتاه را که در انجمن سینمای جوانان ایران تولید شده‌اند، به صورت اشتراکی و فروشی در پلتفرم‌های هاشور، ودیو، تیوال و فیلیمو اکران آنلاین کرده است.

آغاز مراحل فنی فیلم کوتاه «باور»

فیلم کوتاه «باور» به نویسندگی علی فراهانی و کارگردانی کیارش حقگو پس از پایان فیلمبرداری، این روزها در مراحل فنی به سر می‌برد.

فیلم کوتاه «باور» پس از پشت سر گذاشتن مراحل فنی، آماده نمایش می‌شود.

«باور» اثری کوتاه در ژانر کودک و نوجوان و سبک سورئال با مضمونی «روانشناختی» محسوب می‌شود و به همین دلیل موسسه روانشناسی و استعدادیابی فرشته شادی، تهیه این فیلم را برعهده دارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «بالاخره یک جامعه فقط دکتر، مهندس نمی‌خواد به ولگرد هم نیاز داره.»

شادی احدی‌فر، امیر تیموری، ویدا آرائی، علیرضا داوری، گلبرگ محمدی و امیرحسین رضایی از بازیگران فیلم کوتاه «باور» هستند.

کیارش حقگو کارگردان این اثر پیش از این بیشتر در مقام بازیگر در سینما و تئاتر فعالیت داشته اما در کارنامه خود کارگردانی نمایش‌هایی همچون «کویین» به تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی و «ایمولیتور» به تهیه‌کنندگی مسعود ملکوتی‌نیا و «مجلس» به تهیه‌کنندگی علی رفعتی را دارد. این اولین تجربه کارگردانی فیلم‌کوتاه در کارنامه هنری وی محسوب می‌شود.

عوامل اجرایی این فیلم عبارتند از کارگردان: کیارش حقگو، نویسنده: علی فراهانی، تهیه‌کننده: موسسه فرشته شادی، مجری طرح: محسن رضایی، مجری گریم: بهاره بهرامی، مدیر فیلمبرداری: هامون هوشیار، دستیار فیلمبردار: ونوشه واحدی، مدیر صدابرداری: محمد کریمی، دستیار اول کارگردان: دانیال یعقوبی، مدیر برنامه‌ریزی: میلاد سهایی، دستیار دوم کارگردان: علی مشکین، طراح صحنه: امیرحسین جهانگرد، طراح لباس: شیوا یاقوتی، عکاس: حمید سعادتی، مدیر تدارکات: آرش صادریون، طراحی و ترکیب صدا: هامون هوشیار، تدوین اصلاح رنگ و نور: هامون هوشیار، موسیقی: مهسا جهانی، طراحی پوستر: حسین زارعی، دستیار صحنه: علی مشکین.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.