سناتور برنی سندرز مخالفت خود را با تخصیص ۱۰.۱ میلیارد دلار کمک به دولت افراطی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ابراز کرد و حمله به نوار غزه را «غیراخلاقی» خواند.

مخالفت شدید سناتور سندرز با کمک ۱۰ میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین، برنی سندرز، سناتور مستقل آمریکایی در مجلس سنا گفت: فکر نمی‌کنم باید مبلغ ۱۰.۱ میلیارد دلار را به کابینه راست‌افراطی نتانیاهو اختصاص بدهیم. آنچه که کابینه او انجام می‌دهد غیراخلاقی است و نقض قوانین بین‌المللی را به دنبال دارد و ایالات متحده نباید شریک جرم اقدامات او باشد.

وی افزود: معتقدم که حمایت از سیستم‌های دفاعی که موجب محافظت از غیرنظامیان اسرائیلی می‌شود، اقدامی مناسب است اما ارسال ۱۰.۱ میلیارد دلار کمک نظامی بی‌قید و شرط که باعث شود نتانیاهو به حملاتش ادامه دهد، قطعا غیرمسئولانه است.

گروهی از دموکرات‌های مجلس سنا بر روی پیشنهادی کار می‌کنند تا شروطی را به کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی ضمیمه کنند.

به گزارش هیل، سندرز با استناد بر آمار و ارقام وزارت بهداشت فلسطین که شمار شهیدان در غزه را ثبت می‌کند، گفت: ۱۶ هزار فلسطینی در عرض دو ماه کشته شدند که دو سوم از آن‌ها زنان و کودکان هستند و ده‌ها هزار نفر زخمی شده‌اند. همچنین ۱.۸ میلیون نفر از خانه‌هایشان آواره شده‌اند و هر روز برای کسب غذا، آب، دارو و سوخت تقلا می‌کنند. علاوه بر این ۲۵۰ فلسطینی نیز در کرانه باختری کشته شده‌اند.

جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه دومین ماه خود را به پایان رساند. اشغالگران به گسترش عملیات زمینی خود در جنوب به ویژه در خان یونس تحت پوشش هوایی متشکل از حملات سنگین و کمربندهای آتش ادامه می‌دهند. مقاومت نیز به مقابله با تلاش‌های ارتش اشغالگر برای نفوذ به بسیاری از مناطق ادامه می‌دهد و چندین منطقه شاهد درگیری‌های شدید است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.