معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا جزییات مراسم استقبال، بدرقه و تشییع پیکرهای مطهر ۱۳ آلاله گمنام را در استان اعلام کرد.

اعلام برنامه های استقبال و بدرقه شهدای گمنام مازندران

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ عسگر مجیدی پیش ازظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اظهار اینکه استان از روز چهارشنبه تا ۲۶ آذرماه میزبان پیکرهای مطهر ۱۳ آلاله گمنام دفاع مقدس است، افزود: این استان از روز چهارشنبه میزبان ۱۳ آلاله زهرایی می‌شود.

وی با عنوان اینکه همچنان بسیار شهدای مازندران گمنام هستند اظهار امیدواری کرد که امیدواریم با تفحص پیکرهای مطهر این شهدا خانواده‌های آنان از چشم انتظاری خارج شود.

وی با بیان که پیکرهای مطهر شهدا از شهرستان سوادکوه وارد استان می‌شود، با اشاره به تشکیل دو کاروان برای حضور پیکرهای مطهر شهیدان اظهار داشت: این کاروان‌ها پس از ورود از مسیر سوادکوه در شهرهای زیراب و پلسفید از سوی مردم ولایتمدار استان استقبال می‌شوند.

وی ادامه داد: در روز پنجشنبه نیز پیکرهای مطهر شهیدان به شهرستان نکا منتقل می‌شود و سپس یکی از کاروان حامل پیکرهای مطهر شهیدان به سیمرغ منتقل می‌شود.

سرهنگ مجیدی همچنین از حضور کاروان‌های شهیدان در یادواره شهید کشوری و شهید ییلاقی در سیمرغ و بهشهر خبر داد و افزود: کاروان حامل پیکر مطهر شهیدان به مراکز دانشگاهی استان منتقل می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با بیان اینکه کاروان‌های شهدا به دانشگاه‌های استان در بابل، بابلسر، بهشهر و مناطق مختلف استان منتقل می‌شود، افزود: کاروان عمومی پیکرهای مطهر شهیدان نیز در روزهای مختلف طبق برنامه طراحی شده به شهرستان‌های مختلف می‌رود و از سوی مردم شهید پرور استقبال می‌شوند.

سرهنگ مجیدی ادامه داد: برنامه وداع استانی با پیکرهای مطهرهای شهدا شامگاه جمعه ۲۴ آذرماه در ساری برگزار می‌شود و روز شنبه پیکرهای مطهر شهیدان برای تدفین به شهرهای تعیین شده منتقل می‌شوند تا همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) آرام گیرند.

وی ادامه داد: پیکرهای مطهر شهیدان در ۱۰ شهر پس از بدرقه و تشییع تدفین می‌شوند.

استان مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس و ۴۲ شهید مدافع حرم تقدیم کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.