فرماندار تهران گفت: ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز فرمانداری تهران است.

ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز فرمانداری تهران است

به گزارش قدس آنلاین، احمد قیومی عصر سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، ساماندهی و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان تهران، که با حضور بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی، حقی زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، علمشاهی بخشدار مرکزی تهران، مطلبی نژاد بخشدار آفتاب، محمدنژاد سرپرست بخشداری کن، صالحی زاده شهردار منطقه ۲، کمال زاده شهردار منطقه ۴، نماینده اداره کل بازرسی استان و نمایندگان سایر دستگاه‌های مسئول، در محل سالن جلسات شهید سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: در خصوص ساخت و ساز چه در حریم، چه در شهر و چه در روستاها، قبلاً تاکید شده که خط قرمز ما بوده، لذا سرو سامان دادن به اتفاقات گذشته از وظایف قطعی ما می‌باشد.‌

فرماندار تهران گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای وظایف خود هستند، در غیر این صورت دستگاه‌های کم کار به دستگاه قضائی معرفی خواهند شد.

قیومی اضافه کرد: هر کسی در هر مسئولیتی اگر توانایی اجرای احکام صادره را نداشته باشد، قاعدتاً بایستی به دستگاه قضائی معرفی شود و یا نسبت به تغییر مدیریت آن مجموعه اقدام خواهد شد فرماندار تهران تاکید کرد، حریم پایتخت به عنوان راه نجات تهران یکی از واجبات است، حریم متعلق به آیندگان است و نسل آینده برای توسعه شهر نیازمند حریم خواهد بود.

معاون استاندار با بیان اینکه برخی اوقات عدم کنترل به موقع و مناسب ساخت و سازها در محدوده و یا حریم شهر تهران باعث ایجاد مشکلات فراوانی شده، اضافه کرد: در خصوص محدوده تلو نیز ما قائل به کنترل وضع موجود با رعایت حقوق محاسبه اهالی هستیم.

فرماندار تهران گفت: از این به بعد هیچ گونه بهانه‌ای در خصوص عدم امکانات، نیرو و تجهیزات از سوی دستگاه‌ها مورد قبول نخواهد بود، لذا در همین زمینه نیز اقدامات لازم مبنی بر تجهیز روستاها به دوربین‌های پایش تصویری صورت گرفته، که مشابه همین اقدام نیز می‌بایست از طرف شهرداری‌ها صورت بپذیرد.

وی با اشاره به تصویب طرح‌های برخی از روستاها، عنوان کرد: طرح‌های هادی روستایی ساز و کار نظم بخشی و کنترل روستا بوده و روستاهایی که در حریم شهر تهران هستند با تصویب طرح هادی، در حوزه وضع قوانین و مقررات شرایط بهتری را پیدا خواهند کرد، شهرداری و سایر دستگاه‌ها نیز باید به دور از ایجاد حساسیت‌های بی جهت، اهتمام و همکاری لازم در زمینه ایجاد بسترهای مورد نیاز را فراهم کنند.

قیومی اضافه کرد: در حوزه تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز نیز مکاتبه‌ای با شهرداری و سازمان نظام مهندسی داشته ایم تا عملیات تخریب با نظارت مهندسان مربوطه انجام گردد تا شاهد رخداد حوادث ناگواری در این زمینه نباشیم.

معاون استاندار و فرماندار تهران بیان داشت: عزم فعلی نوید این را خواهد داد تا ضمن رفع اشکالات قبلی، در حوزه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شرایط مناسب‌تری نسبت به قبل داشته باشیم.

قیومی در پایان تاکید کرد: در حوزه رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون ماده ۹۹، نزدیک به ۱۰۰ درصد احکام منجر به قلع و قمع شده و هیچ گونه مماشاتی در این زمینه نخواهیم داشت، قوانین برای اجرا و رفع موانع هستند، وقتی تخلف بزرگی در حوزه روستاها رخ می‌دهد، نبایستی آرای کمیسیون فقط ختم به جریمه مالی باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.