رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از راه‌اندازی گشت‌های ویژه کنترل خودروهای دودزا و دارای نقص فنی هم‌زمان با افزایش آلودگی هوای شهر اصفهان خبر داد.

گشت‌ ویژه کنترل خودروهای دودزا در شهر اصفهان به راه افتاد

 به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر زارع، رئیس پلیس راهور اصفهان اظهار داشت: تیم‌های ویژه کنترل خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا و دارای نقص به‌صورت محسوس و نامحسوس در سطح شهر اصفهان به گشت‌زنی می‌پردازند و با استفاده از دستگاه هوشمندی که در اختیار دارند میزان آلایندگی خودروها را مورد سنجش قرار می‌دهند.

وی عنوان کرد: این تیم‌ها از تردد خودروهای دودزا و دارای نقص فنی در سطح شهر جلوگیری و در صورت مشاهده پلاک آنها فک و پلاک تعمیری بر روی آنها نصب می‌شود که باید در کمترین زمان به یکی از مراکز و تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه و نسبت به رفع عیب‌ و نقص خودروی خود اقدام و سپس برای دریافت پلاک اصلی خود به پلیس راهور مراجعه کنند.

زارع همچنین در خصوص طرح زوج و فرد از درب منزل هم گفت: این طرح از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ اجرا می‌شود و تمامی خودروهایی غیرمجازی که در این ساعات تردد کنند هم توسط دوربین‌ها و هم توسط مأموران پلیس راهور که در سطح شهر مستقر هستند مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند.

رئیس پلیس راهور اصفهان با بیان اینکه جریمه خودروهایی که به صورت غیر مجاز وارد طرح شوند ۱۰۵ هزار تومان است، گفت: خودروهای فاقد معاینه فنی هم حق تردد در سطح شهر را ندارند و در صورت عبور از خیابان‌ها توسط دوربین‌های نظارتی اعمال قانون می‌شوند که جریمه هر بار عبور از مقابل دوربین هم ۵۰ هزار تومان است.

وی افزود: به رانندگانی که از وقت معاینه فنی آنها گذشته توصیه می‌کنیم به یکی از مراکز معاینه فنی مراجعه و نسبت به اخذ برگ سلامت خودروی خود اقدام کنند.

زارع کاهش آلودگی هوا را نیازمند عزم همگانی و مشارکت همه‌جانبه از سوی مردم و همه دستگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: محدودیت استفاده از تردد اتومبیل‌های شخصی در خیابان‌ها و توسعه وسایل نقلیه عمومی، عدم تمرکز کارهای اداری در یک شهر، انتقال صنایع و کارخانه‌ها و کارگاه‌های آلوده‌کننده هوا به خارج از شهر، گسترش فرهنگ استفاده از مترو، تبدیل خودروها و موتورسیکلت‌های بنزینی به هیبریدی، معاینه فنی اتومبیل‌ها هر سه ماه یک‌بار و خارج‌ کردن هرچه زودتر خودروهای فرسوده از چرخه ترافیک عوامل مهمی هستند که می‌توانند به کاهش آلودگی هوا کمک شایانی کنند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.