رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی مشهد گفت: تبصره ۲ ماده ۱ قانون حفظ کاربری اراضی و باغ‌ها مبنی بر آزادسازی اراضی کشاورزی تغییر کاربری غیر مجاز در روستاهای حومه شهرستان مشهد اجرا شد.

قلع و قمع تغییر کاربری‌های غیرمجاز در شهرستان مشهد

به گزارش قدس خراسان، حسین خواجوی اظهار کرد: تغییر کاربری زمین به معنای تغییر شیوه استفاده و بهره‌برداری از زمین است؛ بنابراین تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اقدامی است که مانع از بهره‌برداری و استمرار کشاورزی این‌گونه اراضی می‌شود.

رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی مشهد با تأکید بر خطرات قطعه‌بندی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی بیان کرد: در نهایت این اقدامات، امنیت غذایی کشور را دچار تنش می‌کند و افراد سودجو با شگردهای خاصی در تلاش برای تغییرکاربری برخی از اراضی هستند.

وی با تأکید بر پایش و رصد مستمر و شبانه‌روزی این مهم توسط ادارات متولی و جهادکشاورزی در جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز، از مردم خواست هر گونه ساخت‌وساز در زمین‌های زراعی و باغی را به جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

خواجوی در نهایت عنوان کرد: در راستای اجرایتبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در پهنه ۱۷۵هکتاری، قلع و قمع دیوار و پی‌کنی به تعداد ۲۸۰مورد، محوطه‌سازی هزار و ۵۰۰متر مربع انباری و بنای در حال ساخت سه مورد در روستاهای کمینگران و فخرآباد شهرستان مشهد انجام گرفت.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.