عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با تاکید بر تداوم حملات علیه کشتی‌های صهیونیستی گفت که ما تنها کشتی‌های اسرائیلی را هدف قرار می‌دهیم.

انصارالله: تنها کشتی‌های اسرائیلی را هدف قرار می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در اظهاراتی گفت که عملیات نظامی ما در دریای سرخ و دریای عرب با اهداف انسانی و اخلاقی علنی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد که ما در دریای سرخ و دریای عرب تنها کشتی‌های اسرائیلی را هدف قرار می‌هیم.

البخیتی افزود: ما به عملیات نظامی خود علیه رژیم غاصب صهیونیستی ادامه می‌دهیم و آن را گسترش خواهیم داد تا این رژیم جنایت‌های خود علیه مردم فلسطین را متوقف کند.

این مقام یمنی همچنین گفت: کشورهای جهان که در انجام وظیفه انسانی خود در توقف نسل‌کشی‌ها در غزه کوتاهی کردند، ازحمایت عملان این جنایت‌ها حمایت نکنند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، یکشنبه شب از حمله به ۲ کشتی صهیونیستی در باب المندب خبر داد و اعلام کرد که کشتی نخست با یک موشک دریایی و کشتی دوم با یک پهپاد هدف حمله قرار گرفت.

سرتیپ «یحیی سریع» تاکید کرد ارتش یمن تا توقف جنگ و جنایات وحشیانه علیه غزه، به هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ و عرب ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر، سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مدعی شد که ایران پشت این حمله قرار دارد.

او همچنین مدعی شد: حملات حوثی‌ها (انصارالله یمن) نشان‌دهنده میزان تهدیدی است که ایران برای ما (رژیم صهیونیستی) و جامعه بین‌المللی دارد.

پیش از این، مرکزی فرماندهی نیروهای آمریکا در منطقه (سازمان تروریستی سنتکام) حمله انجام گرفته از سوی ارتش یمن به چند کشتی در دریای سرخ را به ایران مرتبط دانست.

در بیانیه سنتکام ادعا شده است: ما بر اساس دلایل زیادی بر این باور هستیم که امکان این حملات، در حالی که توسط حوثی‌ها در یمن (انصارالله یمن) انجام شده‌اند، به طور کامل توسط ایران فراهم می‌شود.

در میانه این اتهام‌زنی‌ها، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره اتهام‌زنی آمریکا به ایران گفت: حضور نیروهای تروریستی سنتکام در منطقه همواره باعث مخل امنیت بوده است. ادعاهای ضدایرانی سنتکام فاقد ارزش و بی‌اساس است و این‌گونه ادعاها قابلیت راستی‌آزمایی نیز ندارند. معتقدیم که آمریکایی‌ها در جایگاه اخلاقی نیستند که دیگران را به بی‌ثباتی در منطقه متهم کنند. آمریکا یک طرف جنگ در غزه است.

کنعانی تاکید کرد: گروه‌های مقاومت در منطقه برای پاسخ به جنایات جنگی رژیم کودک‌کش صهیونیست، نه از ایران دستور می‌گیرند و نه ما دستورالعملی به آن‌ها ارئه می‌دهیم. آن‌ها نمایندگان ملت خود هستند و بر اساس منافع خود تصمیم می‌گیرند. آمریکا به جای اتهام‌زنی، رفتارهای بی‌ثبات‌کننده و حمایت از اقدامات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی راپایان ببخشد.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز اخیرا از اولین اقدام رژیم صهیونیستی پس از حملات انصارالله در دریای سرخ خبر داد.

معاریو در این خصوص نوشت، رژیم صهیونیستی کشتی‌ها و زیردریایی‌هایی را به دریای سرخ فرستاد و این تصمیم پس از حملات به ۲ کشتی اسرائیلی در دریای سرخ اتخاذ شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.