وزیر دفاع آلمان در واکنش به انتقاد دولت ولودیمیر زلنسکی از کمک‌های نظامی برلین تاکید کرد، کشورش متحد اوکراین نیست.

وزیر دفاع آلمان: اوکراین متحد ما نیست

به گزارش قدس آنلاین؛ بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفت، کشورش به رغم پشتیبانی‌های نظامی و مالی برلین از کی‌یف، اوکراین را یکی از متحدان خود قلمداد نمی‌کند.

پیستوریوس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «زد.د.اف» آلمان به اظهار نظر درباره ادعای کی‌یف مبنی بر اینکه برلین کمک نظامی کافی به اوکراین عرضه نمی‌کند، پرداخت. پیستوریوس ابتدا گفت، آلمان هم اکنون بعد از ایالات متحده آمریکا بیشترین کمک‌های نظامی را به اوکراین ارسال کرده است.

وزیر دفاع آلمان در ادامه این مصاحبه با این پرسش مواجه شد که آیا کشورهای غربی واقعا نمی‌توانند با روسیه متقابلا بجنگند؟

وزیر دفاع آلمان پاسخ داد: «در درجه اول، ما متحد اوکراین نیستیم. این به این معنی است که ما در وضعیتی نیستیم که ملزم به مداخله در چارچوب ائتلاف برای اوکراین باشیم.»

پیستوریوس خاطرنشان کرد که علاوه بر آن، صنعت نظامی آلمان نمی‌تواند اسلحه و مهمات را با سرعت لازم به اوکراین برساند. وزیر دفاع آلمان متذکر شد، «این امکان وجود ندارد که تا مدت نامحدودی بر این وضعیت تأثیر بگذاریم.»

وزیر دفاع آلمان اظهار داشت، پیش‌بینی روند بعدی جنگ در اوکراین دشوار است.

نارضایتی عمومی اروپایی‌ها از صرف بیش از حد بودجه‌هایشان برای حمایت از اوکراین در حال افزایش است. در مقابل محبوبیت آن دسته از احزاب سیاسی که بتوانند یک مسیر جایگزین مناسب را در پیش گرفته و از حمایت از کی‌یف امتناع کنند نیز در حال افزایش است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.