مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: طی ۲ سال گذشته ۲۳ ایده استارت‌آپی از مجموع ۴۵ ایده استارت‌آپی در حوزه کسب‌وکار صنعتی در این استان پس از طی مراحل اجرا و جذب سرمایه‌گذار، تجاری‌سازی شده‌اند.

۲۳ ایده استارت‌آپی در خراسان رضوی طی دو سال اخیر به تجاری‌سازی رسید

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌ عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، جعفر فرشچی طوسی اظهار کرد: این ایده‌های نوآورانه و فناورانه در صنایع و خوشه‌های صنعتی مختلف و در قالب رویدادهای استارتاپی ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افزود: رویدادهای استارتاپی فرصتی را برای آشنایی صاحبان ایده با سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا آن‌ها را به هم متصل کند و زمینه تجاری‌سازی این ایده‌ها فراهم شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ۱۵ رویداد استارت‌آپی با حمایت این شرکت و  پارک علم و فناوری استان برگزار شد که در هر استارت‌آپ سه ایده برگزیده جوایز خود را دریافت کردند تا به مرحله تجاری‌سازی ورود کنند.

فرشچی اضافه کرد: طی سال جاری دو رویداد استارت‌آپی برگزار شده که نخستین رویداد با عنوان شیکاپ مربوط به خوشه کسب‌وکار پوشاک و دومین نیز مربوط به صنایع غذایی با عنوان فودکاپ است که در هفته جاری برگزار و چندین ایده از این رویدادها استخراج شده و در مرحله جذب سرمایه‌گذار هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه دیرینه و ممتاز خراسان رضوی در حوزه صنایع غذایی گفت: در هیچ استانی شهرکی مجزا و ویژه صنایع غذایی وجود ندارد، اما مشهد از شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی برخوردار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.