رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار وزیر ارتباطات بین المللی حزب کمونیست چین، گفت: حقوق بشر برای آمریکایی‌ها فقط یک لفاظی است و هیچ ارزش واقعی ندارد.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی: حقوق بشر برای آمریکایی‌ها هیچ ارزشی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با لیو جن چایو، وزیر ارتباطات بین المللی حزب کمونیست چین با اشاره به روابط دیرینه و استراتژیک دو کشور ایران و چین، گفت: پس از فروپاشی شوروی، آمریکا دنبال حاکم‌کردن نظمی جدید در جهان بود تا ارزش‌های آمریکایی را در جهان ترویج و بر کشورها تسلط یابد و امروز خوشبختانه نظمی در جهان در حال شکل‌گیری است که قدرت از دست آمریکا و غرب خارج و در حال انتقال قدرت به شرق هستیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای موقعیتی استراتژیک در منطقه است و چین نیز دارای قدرتی اقتصادی و سیاسی می‌باشد که باید از این مزیت‌ها برای همکاری‌های بین‌المللی استفاده شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: حقوق بشر برای آمریکایی‌ها فقط یک لفاظی است و هیچ ارزش واقعی ندارد. آنها در طول سالیان متمادی ظلم‌های بسیاری بر کشورها و ملل مظلوم جهان روا داشته‌اند. جنگ هشت ساله ایران، حمله به افغانستان و عراق و حمایتی که از اسرائیل داشته و دارند، از جمله این ظلم‌ها است.

آیت‌الله آملی لاریجانی به ضرورت تقابل با قدرت نرم آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها هم در منطقه غرب آسیا و هم در منطقه چین دنبال افزایش تهدیدها و امنیتی‌کردن فضا برای حضور خودشان هستند و این ضرورت همکاری بین دو کشور ایران و چین را بیش از پیش یادآور می‌شود.

وی به مسائل و تحولات جهانی اشاره و با محکوم‌کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، افزود: با گسترش همکاری‌های بین‌المللی نباید اجازه داد اسرائیل به جنایات خود در غزه ادامه دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به ضرورت نقش‌آفرینی بیشتر چین برای جلوگیری از رفتارهای ضد حقوق بشری در غزه اشاره کرد و اظهار کرد: نباید اجازه داد آمریکا و کشورهای غربی به اهداف سلطه‌طلبانه خود در منطقه برسند. باید با گسترش همکاری بین‌المللی، هزینه‌های حمایت‌های آمریکا از رفتارهای ضد بشری اسرائیل را افزایش دهیم تا به توقف جنگ علیه ملت مظلوم فلسطین بینجامد.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه به امپراتوری رسانه‌ای آمریکا و ضرورت تقابل با آن اشاره کرد و گفت: رسانه‌های آمریکایی و غربی تلاش کردند مسائل غزه را وارونه جلوه دهند و نسل کشی و قتل عام زنان و کودکان فلسطینی را حق دفاع اسرائیل از خود جلوه دهند.

وی گفت: چین ظرفیت رسانه‌ای خوبی دارد که در کنار تجارب موفق ایران در این زمینه می‌تواند خط پایان تسلط رسانه‌ای غرب در جهان امروزی باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همکاری‌های ایران و چین تاکتیکی نبوده، بلکه کاملاً استراتژیک است، گفت: اسناد همکاری‌های دو کشور باید اجرایی شود و در خصوص تسریع آنها تلاش بیشتری صورت پذیرد.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به تمدن‌های بزرگ ایران و چین و ظرفیت‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌ها، گفت: ایران ظرفیت خوبی برای حضور و نقش آفرینی در برنامه‌های منطقه‌ای دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تصویب و ابلاغ سیاست‌های کلی دریا محور، افزود: این سیاست‌ها زمینه خوبی برای حضور ایران در برنامه‌های توسعه منطقه‌ای و دریایی و همکاری‌های مشترک با چین می‌باشد. ایران امیدوار است چین زمینه نقش آفرینی بیشتر ایران در این برنامه‌های توسعه‌ای را فراهم سازد.

در ادامه این دیدار، لیو جن چایو، وزیر ارتباطات بین المللی حزب کمونیست چین با ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با مقامات کشورمان، گفت: این سفر به منظور تعمیق همکاری‌ها و روابط دو کشور انجام گرفته است.

وی، روابط دو کشور ایران و چین را تاریخی دانست و افزود: این روابط در چند سال اخیر با پیشرفت و توسعه خوبی دنبال شده و چین خواستار گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با ایران بوده و این مهم در برنامه‌ها و سیاست‌های چین قرار گرفته دارد.

وزیر ارتباطات بین المللی حزب کمونیست چین با بیان اینکه ایران شریک خوب و دوست چین است، اظهار کرد: روابط دو کشور با تشریک مساعی گسترش و توسعه می‌یابد.

وی از همکاری‌های دو کشور در عرصه بین‌المللی استقبال کرد و گفت: مواضع بین‌المللی ایران در عرصه‌های سیاسی مورد توجه و حمایت چین است.

لیو جن چایو در ادامه این دیدار با محکوم کردن سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا، گفت: در سال‌های اخیر علی رغم کارشکنی‌های آمریکا همکاری‌های دو کشور پیشرفت‌های خوبی داشته است. چین بزرگترین شریک تجاری ایران است و در بسیاری از پروژه‌های عمرانی و صنعتی ایران حضور دارد و آمادگی گسترش آن را دارد.

وزیر ارتباطات بین المللی حزب کمونیست چین، به نقش مهم ایران در عرصه بین المللی و منطقه‌ای هم اشاره کرد و گفت: چین آمادگی لازم برای نقش آفرینی جهت توقف جنگ غزه را دارد و باید تلاش شود از بروز فاجعه انسانی بیشتر در غزه جلوگیری شود تا با حمایت از مردم غزه، زمینه بازگشت آنها به سرزمین‌شان و زندگی در آرامش آنان فراهم شود که کشور چین در این خصوص همواره در کنار کشورهای اسلامی و منطقه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.