وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۸۰ درصد واکسن انسانی و ۹۰ درصد واکسن دامی و ۳۲ درصد واکسن طیور مورد نیاز کشور در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تولید می‌شود که یکی از سرمایه های ملی است.

وزیر جهاد کشاورزی  اعلام کرد؛ تولید ۸۰ درصد واکسن انسانی و ۹۰ درصد واکسن دامی کشور در موسسه رازی

به گزارش قدس‌آنلاین ‌محمدعلی نیکبخت‌ ‌در حاشیه آیین بهره برداری از خط تولید واکسن نوترکیب جدید موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این موسسه یکی از واحدهای اصلی و تولیدکننده بزرگ انواع واکسن در کشور است، اظهار کرد: با راه اندازی این خط تولید و همچنین ساختمان آن، رازی آمادگی لازم را دارد تا تولیدات و تحقیقات جدیدی را در دستور کار خود قرار دهد تا نیازهای اصلی کشور به این محصولات را تامین کند.

به گزارش تسنیم، خط تولید واکسن های جدید نوترکیب یک دستاورد ملی است و ظرفیتی را پدید آورده است تا در صورت حملات ویروسی و میکروبی همچون کرونا در کمترین زمان ممکن امکان تولید واکسن های مورد نیاز برای مقابله با آن و دفاع و صیانت از مردم فراهم شود.

با این دستاورد ملی ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ میلیون دز واکسن از نسل جدید واکسن‌های نوترکیب فراهم شده که گواه جبران زیان‌های گذشته و حرکت پرشتاب در مسیر پیشرفت علمی در کشور است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.