وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب‌های مختلف در سراسر کشور انجام شده و شاهد رشد شتابان در ساخت و ساز مسکن طی یک سال گذشته با وجود کم لطفی‌های نظام بانکی بودیم.

انتقاد وزیر راه و شهرسازی از کم‌لطفی‌های نظام بانکی در نهضت ملی مسکن‌

به گزارش قدس‌آنلاین، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ‌در جریان بازدید و بهره‌برداری از پروژه‌های مسکن استان البرز، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به استان البرز بخشی از کنارگذر شمالی شهر کرج به عنوان یکی از پروژه‌های راهبردی مواصلاتی که مسیر شرق به غرب را تسهیل می‌کند مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: محور تهران به سمت کرج و مسیر اتصال به استان‌های شمالی و غربی، یکی از پرترافیک‌ترین و پرتردد ترین محورهای کشور است که با بهره‌برداری از پروژه امروز، سهولت قابل توجهی را ایجاد می‌کند و تا سال آینده سایر بخش‌های این محور نیز تکمیل می‌شود.

بذرپاش به بهره‌برداری از پروژه‌های مسکنی استان البرز اشاره کرد و افزود: حدود ۴ هزار و ۱۳۰ واحد مسکونی به بهره برداری رسید که ۸۱۴ واحد آن اتمام مسکن‌های مهر باقی مانده از سالیان گذشته بود و در شهر جدید مهستان تقدیم مردم می‌شود.

وی افزود: در شهر جدید مهستان، علاوه بر پروژه‌های مسکن، پروژه‌های دیگری از جمله روشنایی معابر فاز ۴ و ۷، محور ۳۵ متری هرمز، دبیرستان ۱۵ کلاسه امام خمینی(ره)  جمعا به ارزش حدود یک هزار میلیارد تومان افتتاح شد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، از ۴ هزار و ۱۳۰ مسکن افتتاح شده در شهر جدید مهستان، بیش از ۲ هزار واحد در قالب بافت فرسوده، ۱۱۰۰ واحد مسکن روستایی، ۸۱۴ واحد مسکن مهر در مهستان و ۱۱۴ واحد نیز مسکن شهری نهضت ملی مسکن در یکی از مناطق شهر کرج و دیگر موارد بود.

بذرپاش با بیان اینکه عملیات اجرایی چند سایت در قالب نهضت ملی مسکن امروز آغاز می‌شود، افزود: یکی از مهمترین پروژه‌های شهر جدید مهستان، اتمام مسکن‌های مهر باقی مانده است که امسال در این شهر جدید حدود ۴ هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسید و تقدیم هموطنان شد، حدود ۳ هزار واحد دیگر باقی مانده که تلاش می‌شود بخش قابل توجهی از آن‌ها تا پایان سال به اتمام برسد.

وی ادامه داد: حدود ۳ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید مهستان نیز از سال‌های گذشته واگذار شده که نواقص و کسری‌هایی دارند و باید نواقص آن‌ها برطرف شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در مجموع در سراسر کشور، در ابتدای دولت ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده از ۱۰ الی ۱۲ سال گذشته به دست دولت رسید و تا الان بیش از ۱۰۸ هزار واحد آن‌ها در شهرهای مختلف تکمیل و تقدیم مردم شده است.

بذرپاش یادآور شد: با وجود اینکه مسکن مهر آورده متقاضی، وام بانکی و منابع عمومی بودجه دولت را ندارد، دولت سیزدهم تعهدات دولت قبل را بر عهده گرفت و در شهرهای مختلف پردیس، پرند، مهستان و ... تعداد زیادی از واحدها را تحویل مردم داد و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت دیگر واحدهای باقی مانده از مسکن مهر نداشته باشیم.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، ساخت یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب‌های مختلف در سراسر کشور انجام شده و شاهد رشد شتابان در ساخت و ساز مسکن طی یک سال گذشته  با وجود کم لطفی‌های نظام بانکی بودیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین تامین زمین از ۵۲ هزار هکتار در سراسر کشور عبور کرد که رکوردی بی سابقه در این حوزه است.

بذرپاش رشد تولید در بخش مسکن و ساختمان را نیز قابل توجه دانست و گفت: در سال‌های ۹۸ و ۹۸، رشد منفی ۱۳ و منفی ۱۵ را در این بخش شاهد بودیم که این رشد در مدت ۶ ماه سال جاری به مثبت ۳.۲ درصد رسیده است و نشان حرکت رو به جلو و سرمایه‌گذاری در بخش ساختمان و مسکن است.

افتتاح دبیرستان ۱۵ کلاسه شهر جدید مهستان با حضور وزیر راه و شهرسازی

صبح امروز جمعه ۱۷ آذرماه، مهرداد بذرپاش به همراه رئیس جمهور وارد استان البرز شد و در این سفر دبیرستان ۱۵ کلاسه امام خمینی (ره) در فاز ۴ شهر جدید مهستان در سه طبقه شامل ۵۸۰۰ متر مربع بنا را افتتاح کرد.

همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی محور ۳۵ متری هرمز به طول ۱۲۰۰ متر با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

بنابر این گزارش با حضور مهرداد بذرپاش در شهر جدید مهستان در استان البرز، روشنایی معابر فاز ۴ و ۷ این شهر جدید به طول ۸ کیلومتر   با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با حضور در پروژه‌های واحدهای مسکن مهر تکمیل شده،  آنها را به متقاضیان تحویل می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.