نسخه چاپ شده از «مصحف مشهد رضوی» از سوی تولیت آستان قدس رضوی و مؤسسۀ آل البیت(ع) به مرجع عالیقدر جهان تشیع، آیت الله العظمی سیستانی اهدا شد.

اهدای نسخه‌ای از «مصحف مشهد رضوی» به آیت‌الله العظمی سیستانی / تقدیر ایشان از پژوهش و انتشار آن

به گزارش قدس آنلاین، این نسخه انتشاریافته که به تازگی به همت سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی و مؤسسۀ آل البیت(ع) پژوهش و به صورت نفیس انتشار یافته، سه شنبه 14 آذر در دیدار مرتضی کریمی‌نیا، پژوهشگر این اثر با  آیت الله العظمی سیستانی، از سوی تولیت آستان قدس رضوی و مؤسسۀ آل البیت(ع)  به ایشان اهدا شد.
این خبر حاکی است، کریمی در این دیدار به ارائه توضیحاتی در خصوص اهمیت و تاریخ این سند قرآنی مهم از قرن اول هجری پرداخت. حضرت آیت الله سیستانی نیز این باره درباره گفتند: من در جریان این کار شما بوده‌ام؛ این کار که جهت معرفی قدیمی ترین نسخه های قرآن شریف انجام شده، مهم و برای محققان این حوزه مورد نیاز است. هفتاد سال پیش که وسائل صنعتی نبود، من خود در مراجعه به کتابخانۀ آستان قدس رضوی، برخی از این مصاحف کهن منسوب به ائمه علیهم السلام و غیر آن را دیده بودم. اکنون بسیار خوشحالم که با تلاش شما و پشتیبانی موسسۀ آل البیت علیهم السلام این آثار و اسناد تاریخی برای تحقیقات علمای اسلام منتشر می‌شود. امید است احیای بعضی از کتب قدیمه از جمله تفسیر وزیر مغربی و غیر ذلک توسط شما ادامه یابد.
ایشان در ادامه فرمودند: به آقایان سلام برسانید و خوشحالی من را از جهت حمایتی که برای طبع صنعتی این اثر ارزشمند نموده اند، ابلاغ کنید.
شایان ذکر است، «مصحف مشهد رضوی» با 252 برگ در میان مصاحف حجازی کهن، کامل‌ترین دستنویس قرآنی برجای مانده از سدۀ نخست هجری به شمار می‌آید که پس از هفت سال پژوهش محتوایی و آماده سازی فنّی، با همکاری «مؤسسة آل البیت(ع) لإحیاء التراث» و کتابخانه آستان قدس رضوی در قالب چاپ فاکسیمیله (مطابق اصل) به صورت بسیار نفیس برای عرضه به مجامع علمی جهان و محققان داخل و خارج کشور به انتشار رسید که به تازگی در حرم مطهر رضوی رونمایی شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.