وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی باید تا پایان برنامه هفتم توسعه از ۷.۸ درصد به ۱۵ درصد برسد.

وزیر ارتباطات: سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی باید به ۱۵ درصد برسد

به گزارش قدس‌آنلاین، عیسی زارع پور روز جمعه در نشست هم اندیشی با مدیران شرکت‌های فاوا و اقتصاد دیجیتال استان البرز، با بیان این مطلب افزود: بسته اقتصاد دیجیتال تهیه ، تدوین و به مجلس ارسال شده است.

وی اضافه کرد: هشت حوزه مهم اقتصادی کشور در برنامه هفتم توسعه به اقتصاد دیجیتال اختصاص و بندهای ۶۵ تا ۶۷ این قانون به همین مدل اقتصادی اشاره دارد.

زارع پور به راه اندازی کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت اشاره کرد و افزود : تمامی اختیارات هیات دولت به این کارگروه تفویض اختیار شده تا بتواند به راحتی در موضوعات مختلف و حمایت‌های لازم تصمیم گیری کند.

این مسوول بر لزوم بهره‌مندی دستگاه‌ها از هوشمندسازی خدمات تاکید کرد و گفت: هدفگذاری شده تا سال ۱۴۰۳ تمامی دستگاه‌ها وارد حوزه هوشمندسازی و هوش مصنوعی شوند که البته قبل از آن نیازمند فراهم کردن بسترهای اینترنتی هستیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ۴.۵ میلیون ایرانی تحت پوشش اینترنت پرسرعت هستند، اظهار کرد: این جمعیت تا پایان سال جاری به هفت میلیون نفر و تا پایان دولت باید به ۲۰ میلیون نفر برسد.

زارع پور ادامه داد: سیاست‌های کلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که تمامی زیرساخت‌های ارتباطی ساختمان ‌های اداری به کابل نوری مجهز شود، ضمن اینکه سرعت اینترنت کشور تا سه سال آینده باید به گیگابایت بر ثانیه برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان بر کار گروهی و همچنین پیگیری اجرای قوانین حمایتی در راستای اقتصاد دیجیتال تاکید کرد.

گفتنی است در پایان مدیران شرکت‌های فاوا سوالات خودشان را از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پرسیدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.