مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری چهار شهید گمنام در همدان خبر داد.

جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری چهار شهید گمنام در همدان

به گزارش قدس آنلاین، هادی آزادی اظهار کرد: امسال استان همدان میزبان پنج شهید گمنام دفاع مقدس است که اولین شهید در ایام برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره شهدا و برنامه فصل شیدایی با استقبال مردم در محل نمایشگاه بین‌المللی تشییع شد.

وی بیان کرد: سال ۱۴۰۲ پس از بررسی ۱۲ نقطه‌ای که در شهرستان‌های مختلف درخواست خاکسپاری شهید گمنام به عنوان امامزادگان عشق داشتند، پنج نقطه به تصویب کمیته استانی رسید که مکان اول نمایشگاه بین‌المللی بود.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ادامه داد: مکان دوم پارک فدک شهرک فرهنگیان همدان، مکان سوم پارک شهر در اسدآباد، مکان چهارم فضای پیرامونی مجتمع فرهنگی غار علیصدر در کبودراهنگ و نقطه آخر نیز در شهر برزول شهرستان نهاوند است.

 وی عنوان کرد: برنامه استقبال رسمی از چهار شهید گمنام ۲۰ آذر و روز دوشنبه این هفته در محل پایگاه هوایی شهید نوژه به میزبانی ارشد نظامی آجا در استان برگزار می‌شود که در این مراسم برنامه نظامی استقبال از شهدا را خواهیم داشت.

آزادی با بیان اینکه شهدای عزیز در کاروانی تحت عنوان «لاله‌های فاطمی، منتظران ظهور» در ۴۰۰ نقطه از استان مورد استقبال مردم قرار خواهند گرفت گفت: بعد از ظهر همان روز دو شهید گمنام در شهرستان رزن و درگزین مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان دو شهید دیگر در شهرستان همدان مورد استقبال دانشجویان، دانش‌آموزان، هیئت‌های مذهبی، تکایا، کارکنان دستگاه‌های دولتی و پایگاه مقاومت‌های بسیج قرار خواهند گرفت.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه روز ۲۱ آذر نیز برنامه استقبال از شهدا در نیروگاه شهید مفتح برگزار می‌شود گفت:، ۲۲ آذر شهدا مورد استقبال مردم تویسرکان قرار می‌گیرند و ۲۳ آذر نیز شهرستان ملایر، فامنین و بهار میزبان شهدا خواهند بود که این برنامه تا ظهر روز جمعه ۲۴ آذر ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: بعد از ظهر روز جمعه، ۳ شهید گمنام در اسدآباد، نهاوند و کبودراهنگ تشییع خواهند شد و برنامه‌های متنوعی در این شهرستان‌ها نیز پیش‌بینی شده است.

 آزادی تصریح کرد: روز شنبه ۲۵ آذر بعد از نماز مغرب و عشا، برنامه شب وداع در چهار شهرستان مورد نظر برگزار می‌شود و به صورت همزمان با کشور در روز یکشنبه ۲۶ آذر و در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) این شهدای گمنام تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.