منابع آگاه در فنلاند اعلام کردند که این کشور بازگشایی گذرگاه‌های مرزی با روسیه را بررسی و اعلام می‌کند.

فنلاند در صدد بازگشایی گذرگاه‌های مرزی با روسیه است

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه «هلسینگین سانومات» جمعه به نقل از منابع آگاه نوشت که هنوز تصمیم نهایی در این باره اتخاذ نشده و قرار است کابینه فنلاند روز سه‌شنبه تصمیم خود را اعلام کند.

منابع دولتی فنلاند به این روزنامه گفتند که در حال حاضر تهدیدی وجود ندارد که بسته شدن کامل گذرگاه‌های مرزی را اجباری کند و اوضاع در اطراف مرزها کاملا آرام است.

دولت فنلاند ممکن است که بازگشایی یک یا چند گذرگاه را مد نظر قرار دهد و یا اینکه مرزها را فقط به روی قطارهای باری باز نگه دارد.

فنلاند اخیرا اعلام کرد که تمام مرزهای خود با روسیه را برای ۲ هفته به روی مسافران می‌بندد تا جریان غیرمعمول پناهجویان به این کشور را متوقف کند.

دولت فنلاند همچنین اعلام کرد مسافرانی که با قایق و هواپیما وارد این کشور می‌شوند، همچنان می‌توانند درخواست پناهندگی کنند.

به گفته گارد مرزی (پلیس مرزبانی) فنلاند، حدود ۹۰۰ پناهجو از کشورهایی از جمله کنیا، مراکش، پاکستان، سومالی، سوریه و یمن در ماه نوامبر (آبان/آذر) از روسیه وارد فنلاند شده‌اند.

دولت هلسینکی و متحدانش ادعا می‌کنند که هجوم پناهجویان اقدامی برنامه‌ریزی شده از سوی مسکو است؛ اتهامی که کرملین آن را رد می‌کند.

نخست‌وزیر فنلاند در یک نشست خبری گفت: این عملیات نفوذ روسیه است و ما آن را نمی‌پذیریم.

وی ادعا کرد که کشورش اطلاعات محرمانه‌ای درباره کمک مقامات روسی به پناهجویان دارد و با وجود بسته شدن مرزهای فنلاند، هنوز افراد زیادی از روسیه به سمت فنلاند می‌روند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.