دبیرکل کتائب سید الشهدای عراق در واکنش به میانجی‌گری‌ها برای توقف حملات به پایگاه‌های آمریکا گفت که صحبت در این مورد را مردود می‌داند.

عزم کتائب سیدالشهدا برای ادامه حملات به پایگاه‌های آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، «ابوالاء الولائی» دبیرکل کتائب سیدالشهدای عراق شب گذشته (جمعه) در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که وساطت طرف‌های عراقی برای توقف عملیات‌ها علیه مواضع آمریکا را نمی‌پذیرد.

او نوشت: «به تمامی واسطه‌های عراقی احترام می‌گذاریم و صحبت در خصوص توقف عملیات‌ها یا کاهش آن مادامیکه جنایات صهیونیسم در غزه ادامه دارد و اشغالگری آمریکا در عراق پابرجاست را مردود می‌دانیم».

الولائی افزود: «متوجه انگیزه‌ها هستیم و تنوع نقش‌ها و تعدد انگیزه‌ها را درک می‌کنیم، اما با توکل به نصرت الهی، اشغالگری از بین می‌رود، اما مقاومت جزوی از فرهنگ مردم است و مردم نمی‌میرند».

این توئیت فرمانده گردان‌های سیدالشهدا پس از آن است که سفارت آمریکا در بغداد صبح روز گذشته خبر داد که هدف حمله دو راکت قرار گرفته است. در بیانیه سخنگوی رسمی سفارت امریکا آمده بود که حدود ساعت ۴:۱۵ دقیقه صبح جمعه، سفارت آمریکا هدف حمله با دو راکت قرار گرفته است. این حمله تلفاتی در پی نداشت.

در اواخر شب گذشته نیز محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق نشستی را با حضور فرماندهان و دستگاههای امنیتی و نظامی برگزار کرد و حمله به سفارت آمریکا را «تروریستی» خواند و دستور داد تا عاملان حمله شناسایی و تحویل مقامات قضایی شوند.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز شب گذشته طی تماس تلفنی با السودانی، با استقبال از بیانیه نخست‌وزیر عراق، حملات را به حزب‌الله عراق و جنبش نجباء نسبت داد و مدعی شد که آمریکا از حق پاسخ در ازای این حملات برخوردار است.

از ابتدای جنگ در غزه، گروههای مقاومت در عراق، دهها بار مقرها و پایگاه‌های محل حضور نظامیان آمریکایی در سوریه و عراق را هدف قرار داده‌اند و طبق گفته آمریکا تاکنون ۶۶ نظامی مجروح شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.