مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی از به نتیجه رسیدن حفر و تجهیز ۱۹۷ حلقه چاه برای مقابله با تنش آبی تا پایان امسال در این استان خبر داد.

حفر و تجهیز ۱۹۷ حلقه چاه برای مقابله با تنش آبی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، حسین امامی با اعلام برنامه‌های این شرکت برای تأمین آب شهرها و رفع تنش از روستاهای استان، به ادامه خشکسالی و تأثیر این پدیده بر ۱۴۰۰ حلقه چاه به عنوان منابع تأمین آب ۹۱ شهر و ۲۳۰۰ روستا با ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت اشاره کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی اظهار کرد: میزان برداشت آب از این تعداد چاه ۱۴۰۰ لیتر بر ثانیه است و در حال حاضر آبفا استان با کمبود آب به میزان ۲۰۰۰ لیتر بر ثانیه مواجه است که ۸۰۰ لیتر آن مربوط به بخش روستایی و مابقی شهری است.

وی با بیان اینکه هر سال بین ۵ تا ۱۰ درصد از ظرفیت آبدهی چاه‌ها کاسته می‌شود، افزود: برای مقابله با این چالش حفر ۱۰۰ حلقه جدید و تجهیز ۹۷ حلقه چاه در دستور کار آبفا خراسان رضوی قرار گرفته است.

امامی خاطرنشان کرد: از این تعداد حفر ۷۰ حلقه چاه به پایان رسیده و حفاری ۳۰ حلقه چاه باقیمانده تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی اظهار کرد: یک سوم چاه‌ها در قالب جهاد آب‌رسانی و همچنین توسط آبفا در مناطق روستایی حفر شده است و پروژه‌های تأمین پایدار آب در ۵۰ روستا هم تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: با هدف تسریع در روند کار، لوازم مورد نیاز تجهیز ۲۰ حلقه چاه خریداری شده و در انبارهای شرکت نگهداری می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.