مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان از افزایش حق بیمه کارگران ساختمانی در استان خبر داد و گفت: این افزایش برای بیشتر شدن مستمری بازنشستگی و در نهایت برای رفاه کارگران، اعمال شده است.

افزایش حق بیمه کارگران ساختمانی در استان سمنان

به گزارش قدس آنلاین، کمال نیک اقبال ضمن بیان اینکه در راستای اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی ساختمانی، مصوب شد که حقوق بازنشستگی کارگران نیز افزایش پیدا کند، بیان کرد: برای افزایش حقوق بازنشستگی طی سه سال اخیر نرخی اعلام شد مبنای آن در واقع دسته بندی کارگران به لحاظ شغلی محسوب می‌شود.

وی افزود: در این نرخ جدید کارگران با توجه به کارت مهارت فنی که دارند و مشاغل ۱۶ گانه ای که در عرصه ساختمانی فعالیت می‌کنند و بر اساس میزان مهارت شامل کارگر ساده، کارگر نیمه ماهر و ماهر تقسیم بندی و در نهایت حق بیمه‌ای برای آنها در نظر گرفته می‌شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه سابقاً برای کارگر ساده ۱.۲، نیمه ماهر ۱.۳ و کارگر ماهر ۱.۴ برابر حداقل دستمزد سال حق بیمه پرداخت می‌شد، گفت: وقتی بخش نامه جدید ابلاغ شد این اعداد برای کارگر ساده به ۱.۳، نیمه ماهر به ۱.۶ و کارگر ماهر به ۱.۹ ارتقا پیدا کرد.

نیک اقبال با بیان اینکه این افزایش در راستای خدمت جدیدی است که بیمه شدگان کارگر ساختمانی بعد از بازنشستگی دریافت می‌کنند، ابراز کرد: در این دستورالعمل جدید دریافتی کارگران به صورت مستمری بازنشستگی افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در تعریف دسته بندی جدید کارگران ساختمانی کارگر ماهر معادل استاد کار، نیمه ماهر کمک استادکار و دسته سوم نیز کارگر ساده محسوب می‌شوند که حق بیمه آنها نیز متفاوت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.