یک مقام ارشد کره شمالی از آمریکا به دلیل ممانعت از برقراری آتش‌بس فوری بشردوستانه در غزه انتقاد و تاکید کرد وتوی قطعنامه سازمان ملل «استانداردهای دوگانه» واشنگتن را نشان داد.

کره شمالی وتوی آمریکا در مورد آتش‌بس غزه را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین، ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی را برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه برغم کسب ۱۳ رای موافق وتو کرد. این قطعنامه پس از وتوی آمریکا و رای ممتنع انگلیس به تصویب نرسید.

کیم سون گیونگ، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در حوزه سازمان‌های بین‌المللی، خاطرنشان کرد: سوء‌استفاده آمریکا از حق وتو برای محافظت از متحدی که ده ها هزار غیرنظامی را قتل عام کرد، نه تنها مظهر استانداردهای دوگانه غیرقانونی و غیرمنطقی است، بلکه اوج شرارت غیرانسانی را نشان می دهد.

وی افزود: آمریکا در حالی که پرتاب ماهواره اخیر کره شمالی را که هیچ آسیبی به هیچ کشور دیگری وارد نکرده، محکوم می کند، چشم خود را به روی فجایع تداوم جنگ در غزه می‌بندد.

دیروز مشاوران امنیت ملی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن برای تایید مجدد واکنش هماهنگ خود به تهدیدات کره شمالی، ملاقات کردند. کره شمالی هشدار داده است ماهواره‌های جاسوسی بیشتری را مستقر خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.