رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان با بیان اینکه مستمری معلولان متناسب با تورم افزایش پیدا نکرده است گفت: مستمری این افراد باید در حال حاضر ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان باشد.

مستمری معلولان باید هفت برابر فعلی باشد/ عصایم را ۲۵۷ دلار خریده‌ام!

علی همت محمودنژاد درباره وضعیت دهک بندی افراد دارای معلولیت گفت: افراد سالم می‌توانند با چند هزار تومان با مترو از یک سمت شهر به سمت دیگر بروند اما معلولانی که امکان استفاده از مترو را ندارند باید برای رفت‌وآمد در سطح شهر ۱۵ برابر بیش از این مبلغ هزینه کنند. هزینه‌هایی که افراد دارای معلولیت متناسب با شرایطشان پرداخت می‌کنند هزینه‌های پیرامون معلولیت است که کسی به آن توجه نمی‌کند.

وی ادامه داد: در پایم یک بریس دوبل بلند قرار دارد که شکسته است و قیمت قفل آن ۱۸۰ میلیون تومان است، عصایم را هم به قیمت ۲۵۷ دلار خریداری کرده‌ام اما دولت کمک مالی به من نمی‌کند چرا که معتقد است در دهک بالا قرار دارم. این در حالی است که طبق قانون امکانات توانبخشی رایگان است دهک‌های بالا مستثنی نشده‌اند.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان با مطرح کردن این سوال که چرا دهک افراد دارای معلولیت با درآمد مشخصی باید با سایر افراد با همان درآمد یکسان باشد حال آنکه بخش اعظمی از سبد خانواده صرف هزینه‌های پیرامون معلولیت می‌شود؟! افزود: اینکه فرد سالمی با درآمد ۴۰ میلیون تومان و یک فرد دارای معلولیت با همان درآمد در یک دهک باشند بی عدالتی است چرا که بیشتر هزینه‌هایی که افراد دیگر با دهک بالا صرف تفریح می‌کنند، افراد معلولان خرج معلولیتشان می‌کنند تا بتوانند در جامعه حضور داشته باشند و شخص معلول با آن درآمد باید در دهک پایین‌تری در نظر گرفته شود.

محمود نژاد با بیان اینکه مستمری معلولان در حال حاضر ۷۵۰ هزار تومان و معادل یک کیلوونیم گوشت است، توضیح داد: گفته می‌شود مستمری معلولان از ۵۰ هزار تومان به  ۷۵۰ هزار تومان هزار تومان رسیده و این در حالی است که در آن زمان یک کلیو گوشت ۱۷ هزار تومان بود و با ۵۰ هزار تومان امکان خرید ۳ کیلو گوشت فراهم بود. متاسفانه مستمری معلولان متناسب با تورم افزایش پیدا نکرده است چراکه مستمری معلولان باید در حال حاضر ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان باشد.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.