سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: عمده افزایش منابع حاصل از مالیات از محل شفاف سازی درآمدها محقق شده که این شفاف سازی به جلوگیری از فرار مالیاتی ختم شده است. برای سال آتی نیز محوریت اصلی افزایش درآمدهای مالیاتی در جهت شفافیت بخش های زیرزمینی و غیرشفاف است.

سال آینده محوریت اصلی افزایش درآمدهای مالیاتی در جهت شفافیت بخش‌های زیرزمینی است

مصطفی نخعی نماینده مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار قدس در خصوص پاسخگویی به نیازها و مصارف جاری کشور از طریق درآمدهای پایدار مالیاتی، گفت: طبق سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب اسلامی این کار جزو تکالیف دولت و مجلس است که هر سال سهم نفت را در بودجه عمومی کاهش دهیم و در برنامه ششم توسعه هم هر سال سهم بودجه عمومی از نفت، درصدی کاهش پیدا می کرد چراکه این منابع نفتی متعلق به ما نیست بلکه به نسل های آینده هم تعلق دارد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به استفاده از درآمدهای نفتی در جهت توسعه کشور، اظهار داشت: طبیعتا درآمدهای نفتی باید به سمت پروژه های عمرانی و اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای هدایت شود. اقداماتی هم در این خصوص در حال انجام است و بحث تهاتر نفتی که برای راه آهن شهرهای کشور انجام می شود یکی از این موضوعات است.

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعامل خوبی بین دولت و مجلس در خصوص مالیات رخ داد و شفاف سازی درآمدهای مالیاتی به جد دنبال می شود؛ در بودجه سنواتی چند سال اخیر هم در خصوص شفاف سازی مالیاتی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: افزایش منابع حاصل از مالیات هم قابل توجه بوده است اما عمده این افزایش، از محل شفاف سازی درآمدها محقق شده است که این شفاف سازی به جلوگیری از فرار مالیاتی ختم شده است. برای سال آتی نیز محوریت اصلی افزایش درآمدهای مالیاتی در جهت شفافیت بخش های زیرزمینی و غیرشفاف و همچنین مبارزه با فرار مالیاتی در بخش های با درآمدهای کلان ولی مالیات پرداختی کم است.

وی در خصوص شناسایی بخش های زیرزمینی و غیر شفاف، خاطرنشان کرد: طبیعتا جلوگیری از فرارهای مالیاتی کمک بزرگی به شناسایی بخش های زیرزمینی و غیر شفاف هم خواهد کرد و اقداماتی هم که دولت در زمینه شفاف سازی انجام می دهد خوب است و مجلس هم تا حدود زیادی سعی کرده است در زمینه قانونگذاری کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.