رئیس جدید باشگاه سانتوس برزیل اعلام کرد مادامی که این تیم در لیگ دسته دوم این کشور بازی می‌کند، هیچ بازیکنی نمی‌تواند پیراهن نمادین شماره ۱۰ متعلق به اسطوره فقید سلسائو را بر تن کند.

پیراهن شماره ۱۰ سانتوس تا بازگشت این تیم به سری‌آ برزیل بایگانی شد

به گزارش قدس آنلاین تیم فوتبال سانتوس بعد از بیش از ۱۰۰ سال برای نخستین بار پس از تاسیس این باشگاه به لیگ دسته دوم برزیل سقوط کرد.

مارسلو تکسیرا که دیروز به عنوان رئیس جدید سانتوس انتخاب شد، با اشاره به سقوط تیم فوتبال این باشگاه به دسته پایین‌تر، گفت «مادامی که این تیم در دسته دوم بازی می‌کند، هیچ بازیکنی حق پوشیدن پیراهن شماره ۱۰ که به پله، اسطوره فقید این باشگاه تعلیق دارد را ندارد.»

اسطوره سلسائو ۲۹ دسامبر ۲۰۲۲ در ۸۱ سالگی به دلیل ابتلا به سرطان روده درگذشت و رئیس سانتوس گفته که این تصمیم را به منظور ادای احترام به پله گرفته است.

تکسیرا که پیش‌تر ۲ دوره ریاست سانتوس را برعهده داشت، گفت: تا زمانی که سانتوس به سری‌آ به عنوان جایگاه اصلی و استاندارد آن، برنگشته است، خبری از بازی با پیراهن شماره ۱۰ نخواهد بود. لیگ امسال به نام پادشاه پله نامگذاری شد و ما این ماموریت (بازگشت به سری‌آ) را ادامه می‌دهیم و به لیگ برتر بازخواهیم گشت اما تا آن زمان، پرافتخارترین پیراهن‌مان را نخواهیم پوشید.

در تمام بازی‌های لیگ امسال برزیل، نام و خاطره پله در دقیقه ۱۰ و به یاد شماره پیراهن او در سانتوس و تیم ملی برزیل، گرامی داشته شد.

زمانی که پله فوتبال خود را در سانتوس شروع کرد، پیراهن شماره ۱۰ تفاوتی با دیگر شماره‌ها نداشت و هیچ معنای خاصی را منتقل نمی‌کرد اما پس از آغاز درخشش او در سانتوس و سلسائو، تمام بازیکنان مطرح سراسر جهان شروع به انتخاب شماره ۱۰ برای خودشان کردند که از جمله آنها می‌توان به دیگو آرماندو مارادونا، ستاره فقید تیم ملی آرژانتین، زین‌الدین زیدان، کاپیتان اسبق تیم ملی فرانسه و همچنین لیونل مسی، کاپیتان آلبی‌سلسته اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.