ساخت یک نماد شهری فرهنگی در ارتفاعات باباکوهی شیراز و بودجه ۳۰۰ میلیارد ریالی اجرای این نماد طی روزهای اخیر حاشیه هایی به همراه داشت.

ساخت نماد شهری در شیراز حاشیه ساز شد

به گزارش قدس آنلاین،مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر شیراز درباره ساخت نماد فرهنگی در ارتفاعات باباکوهی شیراز با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی حاشیه‌هایی را به دنبال داشته است.

اعتبارات و بودجه مالی تخصیص یافته برای اجرای این پروژه در شرایط اقتصادی کنونی از جیب مردم شیراز نقدهایی را در پی داشته است.

براساس قانون بودجه شهرداری‌ها از محل اخذ عوارضی که شهروندان و ساکنین آن شهر پرداخت می کنند تامین خواهد شد که باید در مصارف خدماتی، عمرانی ،فرهنگی و ... در همان محدوده شهری هزینه شود.

مصوبه اخیر شورای شهری شیراز طی روزهای اخیر نقدهایی را خصوصا در فضای مجازی به دنبال داشته است.

منتقدان اغلب اعلام کرده‌اند که در شرایط اقتصادی کنونی ساخت نمادهای شهری با اعتبارات سنگین نمی تواند اذهان عمومی را با خود همراه سازد.

براساس اعلام نظر مدیران شهری شیراز نماد با عنوان "لبیک یا مهدی (عج)" در ارتفاعات باباکوهی و در ورودی این شهر از سمت دروازه قرآن طراحی و اجرا خواهد شد.

مزین شدن ورودی شیراز از سمت دروازه قرآن با نام منجی عالم بشریت اقدامی کارا و ارزشمند است اما نگاه منتقدان این مصوبه به سوی اعتبار چند ده میلیاردی این طرح جلب شده و بسیاری از منتقدین نیز اعلام کردند که هزینه‌های سنگین این چنینی با سبک و سیره زندگی ائمه اطهار (ع) نیز در تضاد است.

آنها خواستار بررسی بیشتر و تجدیدنظر مدیران شهری شیراز درباره اجرای این پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی شدند.

شهرداری شیراز: هنوز اقدام عملی نشده و قطعا جوانب کار از بخش های مختلف مدنظر قرار می‌گیرد

اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز پیرو انتشار این مطالب درخصوص تخصیص بودجه به ساخت نماد بزرگ مقیاس لبیک یا مهدی(عج) در فضای مجازی اعلام کرد: با هدف ساخت نماد مذهبی منحصر به فرد در شیراز بعنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع)، اجرای نماد لبیک یا مهدی (عج) در آذرماه ۱۴۰۱ در کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورای اسلامی شهر مطرح و با در نظر گرفتن شرایط اعلام شده، این تصمیم به شهرداری ابلاغ شد.

اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز با اعلام اینکه طرح ساخت این نماد در دست مطالعه و بررسی فنی و مهندسی است، اظهار کرد: شهرداری شیراز تمهیدات لازم جهت اجرای این نماد را در ارتفاعات باباکوهی با جلب مشارکت ۵۰ درصد (هزینه اجرا) در دست مطالعه قرار داد.

روابط عمومی شهرداری شیراز اعلام کرد که با توجه به اینکه طرح ساخت نماد مذکور در دست مطالعه و بررسی فنی و مهندسی است، هنوز اقدام عملی در راستای احداث آن صورت نگرفته و بدیهی است جوانب کار از بخش های مختلف مدنظر قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.