فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از توقیف پنج دستگاه خودروی شوتی و کشف ۳۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در تبریز خبر داد.

توقیف خودروهای شوتی در تبریز/کشف ۲۷ قطعه سکه طلای تقلبی در مرند

به گزارش قدس آنلاین، سردار علی محمدی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در مراحل تحقیقاتی از تردد خودروهای سواری حامل کالای قاچاق در محورهای فرعی منتهی به تبریز با خبر شدند.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی، پلیسی و هماهنگی مقام قضایی، خودروهای حامل کالای قاچاق را شناسایی و در یک عملیات پلیسی پنج دستگاه از آن‌ها را متوقف و مورد بازرسی قرار دادند.

وی با اشاره به کشف کالای قاچاق، تشریح کرد: کالاهای کشف شده شامل غذای حیوانات خانگی، البسه، مواد بهداشتی و آرایشی بوده که ارزش آن‌ها از سوی کارشناسان ۳۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

محمدی با بیان این‌که پنج نفر در این رابطه دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند، خاطرنشان کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا محوری‌ترین برنامه فرماندهی انتظامی در حمایت از تولید داخلی به شمار می‌رود و شهروندان نیز می‌توانند با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود در این خصوص به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در این عزم جهادی مشارکت داشته باشند.

کشف ۲۷ قطعه سکه طلای تقلبی در مرند

فرمانده انتظامی مرند از دستگیری سه کلاهبردار با کشف ۲۷ قطعه سکه طلای تقلبی خبر داد.

سرهنگ علی اسدیان در تشریح این خبر، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر این‌که افرادی در بازار مرند اقدام به فروش سکه‌های تقلبی می‌کنند، موضوع در دستورکار ماموران کلانتری ۱۲ قرار گرفت.

وی افزود: با هوشیاری ماموران دو نفر مرد و یک نفر خانم در حین فروش سکه‌های تقلبی در بازار طلافروشان دستگیر شدند.

وی مطرح کرد: متهمان در تحقیقات پلیسی اعلام کردند که تعدادی از سکه‌ها را در شهرهای دیگر به فروش رسانده و قصد فروش مابقی سکه‌ها در بازار مرند را داشتند که با همکاری اصناف توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

اسدیان اظهار کرد: تعداد ۲۷ قطعه سکه یک گرمی پارسیان تقلبی از متهمان کشف که در این راستا پرونده مقدماتی تشکیل و متهمان تحویل مراجع قضایی شدند.

وی از شهروندان خواست که در خرید و فروش سکه و طلاجات دقت لازم را به عمل آورده و از خرید این‌گونه اقلام از افراد ناشناس خودداری نمایند و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به پلیس۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری اراذل اوباش متواری در بناب

فرمانده انتظامی بناب از دستگیری فردی که اقدام به شرارت و تیراندازی به سمت ماموران کرده بود، خبر داد.

سرهنگ رحمان عبدی با اعلام این خبر، اذعان کرد: در پی شرارت و مزاحمت فردی که با سلاح گرم اقدام به قدرت‌نمایی در شهر بناب کرده و متواری شده بود، موضوع بلافاصله در دستورکار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران پلیس با همکاری ماموران امنیتی مخفیگاه متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را با یک قبضه کلت و سه عدد فشنگ جنگی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شد.

وی با بیان این‌که امنیت و آرامش خط قرمز پلیس است، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه شرارت و نامنی در محل زندگی مراتب در اسرع وقت با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق سابقه‌دار غیربومی در میانه

فرمانده انتظامی میانه از دستگیری یک سارق و کشف چهار فقره سرقت از اماکن خصوصی، منزل و دو دستگاه موتورسیکلت در عملیات ماموران پلیس شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسن رفیعی در تشریح این خبر، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت در نقاط مختلفی از شهرستان، شناسایی و دستگیری سارقان در دستورکار کلانتری۱۱ قرار گرفت.

وی گفت: ماموران با انجام تحقیقات فنی، پلیسی و با هماهنگی قضایی متهم را که غیربومی شهرستان بوده در داخل شهرستان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دادند.  

وی تشریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی و مواجهه با ادله پلیس به یک فقره سرقت از اماکن خصوصی، یک فقره سرقت از منزل و دو دستگاه موتورسیکلت اعتراف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی  میانه وقوع سرقت را یکی از مولفه‌های مهم در کاهش امنیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: آموزش و آگاه‌سازی از مهم‌ترین راه‌کارهای پیشگیری از وقوع انواع جرایم به خصوص سرقت است.

وی در پایان از مردم خواست ضمن تجهیز اماکن، منازل و خودرو خود به حفاظ مطمئن، دوربین مداربسته، قفل‌های مناسب و دزدگیر در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.