سخنگوی یونیسف در گفت‌وگویی تاکید کرد که جان باختن ۷۸۰۰ کودک در غزه لکه ننگی بر پیشانی بشریت است.

سخنگوی یونیسف: جان باختن ۷۸۰۰ کودک فلسطینی لکه ننگی بر پیشانی بشریت است

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی یونیسف در گفتگو با الجزیره تاکید کرد: «کشته شدن حدود ۷۸۰۰ کودک فلسطینی در غزه لکه ننگی بر پیشانی بشریت است.»

وی افزود: «در خیابان‌های غزه ترس و وحشت را دیدم و مردم در تلاش برای یافتن مکانی امن بودند.»

ساعاتی پیش از این نیز، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از آغاز جنگ در این باریکه از هفتم اکتبر ۲۹۶ نفر از کادر درمان و پزشکی در حملات اشغالگران اسراییلی شهید و صدها نفر دیگر هم زخمی شدند.

این وزارتخانه افزود که هنوز هم ۳۶ نفر از کادر پزشکی از جمله دکتر محمد ابو سلمیه مدیر کل بیمارستان شفا در شرایطی غیرانسانی در اسارت صهیونیست‌ها هستند.

وزارت بهداشت غزه از تیم‌های پزشکی در سرتاسر جهان خواست برای امدادرسانی به مجروحان و نجات جان آن‌ها خود را به غزه برسانند.

همچنین سازمان ملل سه شنبه در مورد آتش‌بس در غزه تشکیل جلسه می‌دهد.خبرگزاری رویترز به نقل منابع دیپلماتیک اعلام کرد که سازمان ملل فردا سه شنبه در مورد درخواست آتش‌بس فوری انسانی در غزه رای‌گیری خواهد کرد.

هیات امور اسرا و باشگاه اسیر فلسطین نیز اعلام کرد رژیم صهیونیستی ۱۴۲ زن فلسطینی ساکن غزه و چند کودک شیرخواره را به اسارت گرفته است.

گفتنی است که زنان فلسطینی ساکن غزه از هفته‌ها پیش به اسارت گرفته شدند و تا این لحظه هیچ اطلاعی از مکان اسارت آن‌ها یا وضعیت آنان در دست نیست.

از طرف دیگر، فعالان فضای مجازی با انتشار فراخوان‌هایی خواستار اعتصاب سراسری در جهان در روز دوشنبه ۱۱ دسامبر در همبستگی با مردم غزه شدند.

گفته شده این درخواست با استقبال گسترده در فضای مجازی مواجه شده تا فشار بر دولت‌ها برای تحرک جدی جهت توقف جنایت‌ها علیه ملت فلسطین افزایش پیدا کند.

اعتصاب جهانی موردنظر شامل بیرون رفتن از خانه، عدم خرید چیزی (نقدی یا آنلاین) و استفاده نکردن از حساب‌های بانکی یا انجام هر گونه تراکنش مالی است.

این اعتصاب همچنین شامل عدم فعالیت در حساب‌های فیسبوک و اینستاگرام و استفاده از هشتگ #StrikeForGaza به انگلیسی و #الاضراب_الشامل به زبان عربی برای ابراز حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی است.

همزمان ساعاتی پیش، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه آمار جدید شهیدان و زخمی‌های غزه را اعلام کرد و گفت که در نتیجه حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون نزدیک به ۱۸ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

همچنین القدره از افزایش آمار زخمی‌های حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به غزه به ۴۹ هزار و ۲۲۹ نفر خبر داد.

وی تاکید کرد که در نتیجه حمله‌های ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی به غزه ۲۹۷ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۵۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی در نتیجه حمایت‌های آمریکا و عدم اقدامی جدی از سوی جامعه بین‌الملل، همچنان به جنایت‌های خود در غزه ادامه می‌دهد. واشنگتن تنها کشوری بود که قطع‌نامه اخیر سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس در نوار غزه را وتو کرد و مشخص شده است که پنتاگون چند ساعت پس از این اقدام، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بابت فروش سلاح و مهمات به رژیم صهیونیستی، به جیب زده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.