وزیر امور خارجه قطر گفت: این کشور همراه با دیگر شرکای میانجی متعهد به ادامه تلاش‌ها برای برقراری آتش بس دائمی بین حماس و رژیم اسراییل است.

وزیر خارجه قطر: دوحه متعهد به ادامه تلاش‌ها برای برقراری آتش بس در غزه است 

به گزارش قدس آنلاین، « محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در دیدار با «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین که در حاشیه کنفرانس ۲۰۲۳ دوحه انجام شد، افزود: ادامه بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی پس از پایان آتش بس موقت تلاش های میانجیگران را پیچیده کرده و فاجعه انسانی در نوار باریکه غزه را تشدید کرده است.

وی همچنین بر لزوم باز کردن گذرگاههای بشردوستانه به شکلی پایدار برای اطمینان از تداوم ورود کمک ها به نوار غزه و تامین امنیت لازم از کاروان های امدادی تا رسیدن به نوار شمالی غزه تاکید کرد.

وزیر خارجه قطر موضع قاطع این کشور را در محکومیت هر گونه هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی ابراز کرد و کشتن غیرنظامیان بیگناه به ویژه زنان و کودکان و اعمال سیاست مجازات دسته جمعی به هر بهانه ای را غیرقابل قبول دانست.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.