قانون‌گذار آمریکایی در اظهاراتی ارائه 10 میلیارد دلار کمک اضافی دیگر از سوی آمریکا به نتانیاهو جهت حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه را غیرمسوولانه خواند.

سندرز: کمک‌های آمریکا به نتانیاهو «غیرمسوولانه» است

به گزارش قدس آنلاین، «برنی سندرز» قانونگذار اهل ایالت «ورمونت»با اشاره به کشته شدن هزاران نفر غیرنظامی در غزه در بحبوحه جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس عنوان کرد که ارائه کمک‌های بیشتر از سوی ایالات متحده آمریکا به اسرائیل «غیرمسوولانه» است.

به گزارش «هیل»، سندرز در گفتگو با شبکه سی‌بی‌اس نیوز عنوان کرد که از نظر نگاه جهانی، اسرائیل در حال شکست خوردن در این جنگ است و من فکر می کنم اینکه ایالات متحده به «بنیامین نتایاهو»، نخست وزیر اسرائیل جهت ادامه این جنگ هولناک کمک اضافی ارائه می‌کند، امری غیرمسوولانه است.

سندرز هفته گذشته در کنار جمهوری‌خواهانی قرار گرفت تا بسته پیشنهادی کمک اضطراری ۱۱۱ میلیارد دلاری درخواستی بایدن جهت کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را به دلیل ابراز نگرانی از عملیات این رژیم در غزه مسدود کند.

سندرز بارها تحت تاثیر تداوم بمباران غزه از سوی رژیم صهیونیستی و افزایش بحران انسانی در این منطقه ابراز نگرانی کرده است. وی در دفاع از اظهاراتش عنوان کرد: ما از ۱.۹ میلیون آواره‌ای صحبت می‌کنیم که بدون هیچ غذا و هیچ گونه تجهیزات و امکانات پزشکی به هر سو می‌روند و این یک فاجعه انسانی است.

به گفته وی آمریکا بایستی تمام فشارهایی را که می‌تواند به نتانیاهو وارد کند تا وی رویکرد نظامی خود را در چنین شرایطی که یک فاجعه انسانی در حال رخ دادن است، متوقف کند. وی بارها با ارائه کمک‌های اضافی به رژیم صهیونیستی بدون تعیین شرط و شروط جهت حفاظت از غیرنظامیان غزه مخالفت کرده است.

سندرز پیشتر هم در این رابطه عنوان کرده بود که کنگره آمریکا باید به نتانیاهو بفهماند که این کشور به این راحتی برای کشتن زنان و کودکان فلسطینی به وی چک سفید امضا نمی‌دهد. وی بارها  تاکید کرده که رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان حق جنگ علیه غیرنظامیان در غزه را ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.