رییس اداره دامپزشکی آبادان گفت: چهار هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف انسانی در آبادان کشف، ضبط و معدوم شد.

چهار تن فرآورده خام دامی فاسد در آبادان معدوم شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد فخری زاده روز دوشنبه بیان کرد: پس از بازرسی‌های بهداشتی مستمر کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و نگهداری مواد غذایی این اداره از مراکز نگهداری و توزیع فرآورده‌های خام دامی، چهار تن قطعات مرغ منجمد شامل سینه و ران که بدون رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی برای مصرف به سردخانه یکی از رستوران‌های این شهرستان حمل شده بود، کشف و ضبط شد.

وی افزود: سازمان دامپزشکی کشور طبق قوانین بهداشتی اقدام به نمونه‌برداری از محموله مذکور کرد و به آزمایشگاه مرجع استان ارجاع داده شد.
فخری‌زاده ادامه داد: پس از بررسی نتایج آزمایشات صورت گرفته مبنی بر قابلیت نداشتن مصرف محموله مذکور، پس از اخذ دستور مقام قضایی با هماهنگی مدیریت سازمان پسماند شهرداری، نسبت به امحای چهار تن فرآورده خام دامی مذکور با حضور کارشناسان این اداره اقدام شد.
رییس اداره دامپزشکی آبادان نظارت مستمر کارشناسان دامپزشکی را تضمین کننده سلامت غذایی و فرآورده‌های خام دامی دانست و گفت: دامپزشکی هیچگونه مماشاتی در خصوص صیانت از سلامت جامه نخواهد داشت و با متخلفان طبق قوانین و مقررات از طریق مراجع ذی‌صلاح برخورد خواهد شد.

وی از متصدیان مراکز نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی خواست برای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از رعایت نکردن ضوابط بهداشتی سازمان، نسبت به اجرای کامل مقررات ابلاغی تلاش کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.