بنا بر اعلام معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران ۷۴۳۹ زن شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

۷ هزار زن شهید داریم/ ۴۰ درصد رتبه‌های زیر ۱۰۰ کنکور از خانواده شهدا هستند

محمود پاکدل در نشست بانوان خیر ایثارگر که با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: از بین ۲۲۸ هزار و ۸۱۸ شهیدی که تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شده است، ۷۴۳۹  نفر بانوی  شهید هستند. همچنین از ۵۵۰ هزار جانبازان در قید حیات نیز ۷۶۴۳ نفر زن هستند. از مجموع ۳۸ هزار و ۶۷ آزاده در قید حیات نیز ۵۸ نفر بانوی آزاده هستند.

وی با بیان اینکه دنبال ترویج سبک زندگی شهدا هستیم، عنوان کرد: بهترین روش ترویج سبک زندگی شهدا این است که این ترویج از طرف خود خانواده شهدا انجام شود. طبق بررسی‌ها عموما در اکثر شهدای ما سه ویژگی وجود داشته است،؛ اول اینکه شهدا اهل نماز اول وقت بودند، دوم اینکه شهدا به والدین خود خیلی احترام می‌گذاشتند و سوم اینکه شهدا اهل کمک و دست گیری مردم بودند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اعلام این خبر که نزدیک به ۴۰ درصد رتبه های زیر ۱۰۰ کنکور از ایثارگران هستند، افزود: در مقایسه با نخبگان کشوری درصد ایثارگران ما نسبت به درصد عمومی خیلی بالاتر است.

پاکدل همچنین خاطر نشان کرد: همچنین اگر بخواهیم مولفه اعتماد عمومی را لحاظ کنیم، ۱۷۵ نماینده مجلس نیز از ایثارگران هستند و این نشان دهنده این است که مردم ما به خانواده شهدا ایمان و اعتقاد دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.