یک رسانه آمریکایی گزارش داد که واشنگتن فشار خود را بر دولت عراق برای مقابله با حملات گروه‌های مقاومت اسلامی این کشور به پایگاه‌های آمریکایی افزایش داده است.

هشدار سیا به السودانی؛ آمریکا از حمله به مواضعش در منطقه مستأصل است

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که آمریکا از حملات گروه‌های مقاومت اسلامی عراق به پایگاه‌های واشنگتن در این کشور مستأصل شده و به دولت عراق فشار می‌آورد تا از تداوم این حملات جلوگیری کند؛ گروه‌هایی که آمریکا آن‌ها را مرتبط با ایران می‌داند اما تهران هر گونه نقشی در این حملات را رد می‌کند.

در این گزارش آمده است: ویلیام برنز، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سفری که اخیراً به منطقه داشت، به محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق هشدار داد که اگر بغداد برای مقابله با این حملات کاری نکند، با «عواقب سختی» مواجه خواهد شد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز در ماه میلادی جاری در تماسی تلفنی با نخست‌وزیر عراق هشدار داد که اگر بغداد کاری از پیش نبرد، واشنگتن رشته امور را مستقلاً در دست خواهد گرفت. به گفته دو مقام عراقی که نخواستند نامشان فاش شود، واشنگتن مدعی است که بغداد برای مقابله با حمله به پایگاه‌های آمریکا در این کشور تلاش کافی نمی‌کند.

دو روز پس از این تماس تلفنی، در حمله آمریکا به محل شلیک پهپاد در نزدیکی شهر کرکوک عراق، پنج نیروی عراقی شهید شدند. این در حالی است که دولت عراق اقداماتی از این‌ قبیل را مصداق نقض حق حاکمیت این کشور دانسته و آن را محکوم می‌کند.

پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق طی چند هفته اخیر، چندین بار هدف حمله راکتی، موشکی و پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته‌اند.

پنتاگون اخیرا اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در منطقه از ۱۷ اکتبر تا امروز هدف حدود ۷۰ حمله قرار گرفتند؛ از جمله ۳۲ حمله در عراق و ۳۴ حمله در سوریه. این حملات منجر به زخمی شدن ۶۲ سرباز آمریکایی شده است. مقاومت اسلامی عراق پیشتر اعلام کرده بود که در راستای حمایت از ملت فلسطین و به دلیل دست داشتن آمریکا در کشتار و جنایت علیه مردم غزه، حملات خود به پایگاه‌های واشنگتن در منطقه را تشدید خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.