آمریکا در حالیکه رژیم اسرائیل را برای جنگ علیه مردم غزه مجهز و تسلیح کرده و با تصویب قطعنامه‌های برقراری آتش بس فوری در غزه در شورای امنیت سازمان ملل مخالفت کرده است، مدعی شد که نگران گزارش‌ها درباره استفاده این رژیم از فسفر سفید در بمباران غزه است.

ادعای آمریکا: نگران استفاده از فسفر سفید در بمباران غزه هستیم

به گزارش قدس آنلاین سازمان‌های عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر می‌گویند اسرائیل از گلوله‌های توپخانه فسفر سفید بر فراز نواز غزه و مرز اسرائیل و لبنان استفاده کرده است. به گفته سازمان جهانی بهداشت، فسفر سفید می‌تواند باعث سوختگی شدید شده و تا عمق استخوان نفوذ کند و حتی پس از درمان دوباره شعله‌ور شود.

یک سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: آمریکا درباره گزارش‌هایی مبنی بر استفاده اسرائیل از فسفر سفید در بمباران نوار غزه نگران است.

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز گفت: گزارش‌های مربوط به استفاده (رژیم) اسرائیل از فسفر سفید در جنوب لبنان را بررسی کردیم.

پنتاگون مدعی شد: ما نمی‌توانیم تائید کنیم که بمب‌های حاوی فسفر سفید آمریکایی هستند یا نه و از ۷ اکتبر آنها را به اسرائیل تحویل نداده‌ایم.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند. تل آویو نیز برای تلافی شکست خود و توقف عملیات مقاومت تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که آمار شهدای غزه طی ۶۶ روز تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی به ۱۸ هزار و ۲۰۵ نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.