فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) امروز در بیانیه ای مدعی شد که پرتاب موشک کروز از مناطق تحت کنترل حوثی های یمن در تنگه باب المندب به آتش سوزی و خسارت یک شناور تجاری منجر شد هر چند که در این واقعه به کسی آسیبی نرسید.

سنتکام: برخورد موشک کروز به یک شناور تجاری در تنگه باب المندب خسارت زد

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری رویترز به نقل از این بیانیه نوشت: در زمان این حمله هیچ کشتی آمریکایی در آن نزدیکی نبود اما ناوشکن میسون (MASON) به درخواست کمک نفتکش ام تی استریندا (STRINDA) پاسخ داد و اکنون مشغول کمک رسانی است.

رویترز به نقل از منابع آگاه آمریکایی نوشت که حمله مذکور ساعت ۲۱ به وقت گرینویچ (۰۰:۳۰ نیمه شب به وقت تهران) در ۱۱۱ کیلومتری شمال تنگه باب المندب که دریای سرخ را به خلیج عمان مرتبط می کند، رخ داد.

این شناور با پرچم نروژ و در تملک شرکت نروژی موینکل (Mowinckel) فعالیت کرده و روغن گیاهی و سوخت زیستی را از مالزی بار زده و در حال حرکت به سوی ونیز ایتالیا بود.

پیشتر نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، در صورتی که کمک‌های غذایی و دارویی به غزه نرسد از عبور و مرور کشتی‌های صهیونیستی یا به مقصد فلسطین اشغالی جلوگیری خواهد کرد.

نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که از زمان انتشار بیانیه کنونی، فرمان جلوگیری از عبور کلیه کشتی‌ ها به مقصد سرزمین ‌های اشغالی فلسطین اجرایی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.