هواشناسی کرمان با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اعلام هشدار سطح زرد نسبت به فعالیت سامانه بارشی، وزش تندبادهای لحظه‌ای، بارش باران و برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر اعلام کرد که جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی در معابر به صورت نقطه‌ای و لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی محتمل است.

هشدار زرد آبگرفتگی و لغزندگی جاده‌ها در کرمان

به گزارش قدس انلاین، در این اطلاعیه اعلام شده که فعالیت سامانه بارشی مذکور طی روزهای پنجشنبه و جمعه فعال خواهد شد.

براساس این گزارش، روز پنجشنبه سرعت وزش باد در شرق و برخی مناطق غربی بیش‌از سایر نقاط خواهد بود لذا خیزش گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و احتمال اختلال تردد به‌ویژه در شرق استان دور از انتظار نیست.

براساس این این اطلاعیه منطقه اثر این سامانه در شهرهای کرمان، انار، بافت، بردسیر، جیرفت، رابُر، راوَر، راین، رفسنجان، رودبارجنوب، زرند، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گُلباف، لاله زار، ماهان و منوجان خواهد بود.

اطلاعیه هواشناسی اثر این مخاطره را با احتمال جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی معابر به صورت نقطه‌ای و لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف و وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید و احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهن سال است ذکر کرده است.

در این هشدار توصیه شده مردم استان از سفرهای غیرضروری در این روزها بپرهیزند و در بستر رودخانه‌ها توقف نداشته باشند، همچنین بر رعایت احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت کوهنوردی و جابه جایی عشایر، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری به منظور برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر تاکید شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.