مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از تشدید گشت و پایش شبانه روزی صنایع، معادن و واحدهای صنفی استان همزمان با پایداری و افزایش آلودگی هوا در استان خبر داد.

سهم ۴۳ درصدی صنایع در آلودگی هوای اراک

به گزارش قدس آنلاین، یوسف یوسفی صبح امروز درجمع خبرنگاران اظهار کرد:  گشت و پایش های شبانه روزی  و مستمرمحیط زیست استان مرکزی  بمنظور کنترل منابع آلوده کننده هوا و همزمان با شرایط اضطرار آلودگی هوا با شروع فصل سرما و تشدید آلایندگی  آغاز و تا اواخر بهمن ماه در تمام شهرستان های استان در حال اجراست.

وی افزود: در این پایش ها وضعیت آلایندگی هوا به لحاظ کارکرد صحیح و کامل بودن سیستم های کنترلی بررسی میشود همچنین وضعیت خروجی پساب، فیلتراسیون، سیستم پایش آنلاین، نحوه مدیریت پسماند و خود اظهاری واحدهای صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد که با توجه به عدم رعایت الزامات زیست محیطی از جمله خاموش کردن فیلترها و یا رهاسازی پساب به اراضی مجاور اخطاریه های زیست محیطی  لازم به آن‌ها داده می‌شود.
یوسفی با تأکید بر اینکه به لحاظ جلوگیری از افزایش آلودگی هوا و حفظ سلامت شهروندان ، سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحدهای بزرگ مقیاس صنعتی استان بطور روزانه و مداوم رصد و پایش می‌شود تصریح کرد:  بر اساس مطالعات سیاهه انتشار آلودگی کلانشهر اراک۴۳  درصد علت آلودگی هوا در اراک مربوط به صنایع و ۵۷ درصد منابع متحرک و مصارف خانگی از جمله خودروها است.
وی اضافه کرد : تعداد روزهای آلاینده هوای اراک در سال گذشته به ۱۳۸روز و از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۱ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده که نسبت به مدت مشابه قبل ۵ درصد افزایش یافته است.
مدیر کل  کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در پایان  تصریح کرد  در راستای اجرای قانون هوای پاک حدود ۱۸ دستگاه اجرایی متولی و مسئول هستند واقدامات کنترلی سازمان حفاظت محیط زیست بر روی صنایع آلاینده به تنهایی و بدون افزایش مشارکت اجتماعی در داشتن هوایی پاک و سالم مؤثر نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.