وزارت خارجه آمریکا اظهارات مقامات کوبا مبنی بر توطئه ایالات متحده برای انجام اقدامات خشونت‌آمیز در این جزیره را رد کرد و آن را نادرست خواند.

آمریکا اظهارات مقامات کوبا در زمینه توطئه علیه هاوانا را رد کرد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه گفت: اتهامات مبنی بر تشویق ایالات متحده به خشونت علیه دولت کوبا عبث است.

وزارت کشور کوبا دوشنبه اعلام کرد: وزارت خارجه و نهادهای اطلاعاتی آمریکا قصد دارند قبل از پایان سال ۲۰۲۳ حملات خشونت‌آمیز و سرکوبگرانه علیه کوبا را افزایش دهند تا در این کشور درگیری اجتماعی ایجاد کنند.

کوبا هفته گذشته فهرستی از ۸۱ فرد و نهاد را که متهم به «اقدامات تروریستی» و دامن زدن به ناآرامی هستند، منتشر کرد. این فهرست که شامل ۶۱ فرد و ۲۰ نهاد است، شماری از معارضان دولت کوبا در آمریکا و یک نامزد شهرداری منطقه «میامی-دید» در ایالت فلوریدا را شامل می‌شود.

کوبا همچنین روز شنبه اعلام کرد که یک حمله تروریستی را که در ایالت فلوریدای آمریکا برنامه‌ریزی شده بود خنثی کرده است.

وزارت خارجه آمریکا اتهامات کوبا را تلاشی برای تحقیر شهروندان خارج‌نشین این کشور قلمداد کرد.

دولت جو بایدن سال گذشته بخشی از محدودیت‌های را که دولت دونالد ترامپ بر کوبا اعمال کرده بود، لغو کرد.

ترامپ پیش از ترک کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱ کوبا را بار دیگر در فهرست حامیان مالی تروریسم قرار داد و دولت بایدن از لغو این اقدام خودداری کرده است.

باراک اوباما رئیس جمهوری اسبق آمریکا تلاش کرد تا در جهت عادی‌سازی روابط با کوبا گام بردارد اما با روی کار آمدن دولت ترامپ این روند متوقف و معکوس شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.