در ادامه کاهش حمایت‌های بین‌المللی از رژیم صهیونیستی بابت جنایت‌های این رژیم در نوار غزه، دولت هند برای نخستین بار به قطعنامه سازمان ملل برای توقف جنگ در غزه رأی مثبت داد.

هند برای نخستین بار به قطعنامه آتش‌بس در غزه رأی مثبت داد

به گزارش قدس آنلاین، هند در میان ۱۵۳ کشوری بود که در نشست روز سه شنبه مجمع عمومی سازمان ملل به آتش بس بشردوستانه در غزه رای مثبت داد. دهلی نو در رای گیری های قبلی از زمان شروع درگیری در ۷ اکتبر از رای گیری در مورد مفاد آتش بس خودداری کرده بود.

قطعنامه جدید سازمان ملل خواستار آتش بس بشردوستانه در غزه، حفاظت از غیرنظامیان، آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها و دسترسی بشردوستانه به غزه است.

روچیرا کامبوج، نماینده هند در سازمان ملل در توضیح رأی مثبت دهلی‌نو به قطعنامه روز سه‌شنبه سازمان ملل درباره غزه گفت: «ما از این واقعیت که جامعه بین المللی توانسته است زمینه مشترکی برای مقابله با چالش های متعدد پیش روی منطقه پیدا کند، استقبال می کنیم.»

جو بایدن رییس جمهور آمریکا دیروز سه‌شنبه تأکید کرد: نتانیاهو (نخست وزیر اشغالگران قدس) باید کابینه خود را تغییر دهد.

رییس جمهور آمریکا در این خصوص ادامه داد: تل آویو به دلیل بمباران های کور در حال از دست دادن حمایت های خود است. نتانیاهو باید کابینه خود را تقویت کرده و تغییر دهد تا راه حلی بلندمدت برای مناقشه اسراییل و فلسطین پیدا کند.

جو بایدن ادامه داد: برای آزادی بیش از ۱۰۰ اسیر ساعت ها با قطری ها و مصری ها صحبت کردم. امنیت یهودیان به معنای واقعی کلمه در خطر است. کابینه کنونی، افراطی ترین کابینه (از زمان تأسیس این رژیم جعلی) است و راه حل دو دولتی را نمی خواهد. نتانیاهو نمی تواند در آینده به تشکیل دولت فلسطین نه بگوید.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، بایدن در گفتگو با حامیان مالی دموکرات ها در واشنگتن گفت که نخست وزیر نتانیاهو «تصمیم سختی برای اتخاذ» دارد.

رییس جمهور آمریکا گفت: این محافظه‌ کارترین کابینه در اسرائیل است. تل آویو راه‌ حل دو دولتی را نمی‌ خواهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.