وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جت ایرانی یاسین برای تمامی سطوح آموزشی مورد نیاز امروز خلبانان نیروهای مسلح جوابگو است.

جت یاسین برای تمامی نیازهای آموزشی نیروهای مسلح جوابگو است

امیر محمدرضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در حاشیه جلسه هیئت دولت در واکنش به برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه جت آموزشی یاشین پاسخگوی آموزش‌های پروازی با جنگنده های نسل چهار نیست، با تأکید بر اینکه این پرنده ایرانی برای تمامی سطوح آموزشی مورد نیاز امروز خلبانان نیروهای مسلح  جوابگو است، اظهار داشت:  یاسین یکی از بهترین و پیشرفته ترین هواپیماها در نوع خود است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرواهی مسلح افزود: طراحی و تولید این جت پرنهد مقدمه کارهای بزرگی است که ما در این حوزه و صنعت در حال انجام هستیم و مراحل و طرح های بعدی در امتداد این پروژه در دست اجرا است.

طیف وسیعی از برنامه ها و همکای‌های نظامیو  دفاعی با کشورهای دیگر داریم

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برخی شایعات و اخبار غیر رسمی از تحویل شدن شماری از هواپیماهای سوخو ۳۵ روسی به ایران همزمان با دیدار روئسای جمهور دو کشور در هفته گذشته هم  بدون تأیید یا تکذیب این اخبار، گفت: توصیه من اینست که ادوات و تجهیزاتی که خودمات توان ساخت آن‌را داریم و  می‌توانیم توامندی بالاتری را نسبت به  محصولات خارجی ایجاد کنیم نیازی نیست که از جای دیگر تهیه کنیم. یکسری طرح‌ها و برنامه‌ها و همکاری‌ها وجود دارد که در ارتباط و تعامل با شماری از کشورها دنبال می‌کنیم که طیف و موضوعات گسترده و زیادی ذیل آن مطرح است و به مرور پیگیری می‌شود.

امیر آشتیانی در بخش دیگری و در جمع خبرنگاران نیز  از برنامه این وزارتخانه برای ساخت بالگرد بومی خبرداد و درباره جایگزینی اسلحه مصاف با ژسه گفت: مصاف یک سلاح پیشرفته است که وزارت دفاع روی آن کار کرده و داریم آرام آرام مجموعه‌هایی را به آن تجهیز می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.