عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هرگونه منابع حاصل از مالیات ها باید در امور جاری هزینه شود بیان کرد: همچنین منابع حاصل از فروش نفت باید در امور توسعه ای هزینه شود تا تولید ناخالص داخلی افزایش پیدا کند.

هرگونه منابع حاصل از مالیات ها باید در امور جاری هزینه شود 

علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به تمرکز بر تحقق بودجه بدون نفت در سال 1403 با در نظر گرفتن منابع پایدار مالیاتی و اصلاحات در این بخش گفت: منابع حاصل از فروش نفت می توانست منابع پایداری برای بودجه قلمداد شود اما اگر ما می توانستیم درست از ان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه  منابع حاصل از فروش نفت باید در مسیر توسعه ای کشور هزینه شود، ادامه داد: منابع حاصل از فروش نفت باید در مسیر توسعه زیرساخت های کشور لحاظ شود تا  تولید ناخالص داخلی افزایش پیدا کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالارفتن تولید ناخالص ملی می تواند به ایجاد ثروت و ایجاد ارزش افزوده در کشور بیانجامد، بیان کرد: وقتی ایجاد ارزش افزوده در کشور مدنظر قرار گیرد این مسئله باعث می شود تا خود به خود از همان محل درآمدهایی برای دولت ایجاد شود لذا دولت می تواند با این منابع کشور را اداره کند.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در زمینه افزایش مودیان مالیاتی در کشور بیان کرد:  افزایش مودیان مالیاتی می تواند یکسری منابع مالی برای دولت ایجاد کند. هرچقدر ما بر این نکته تاکید داشت باشیم که منابع حاصل از فروش نفت در امور توسعه ای کشور هزینه شود و تولید افزایش پیدا کند، این مسئله به خودی خود می تواند درآمدهای دولت را ارتقا دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتکا به منابع مالیاتی به عنوان منابع پایدار بودجه بیان کرد: در این بخش ابتدا باید زمینه های لازم برای اخذ مالیات واقعی در کشور شکل بگیرد نه اینکه در وضعیت موجود به دنبال افزایش پی در پی مالیات ها باشیم.

جدی تصریح کرد: اگر به دنبال ایجاد منابع پایدار از طریق مالیات ها در بودجه سالیانه هستیم باید در راستای تحقق این موضوع، جلوی فرارهای مالیاتی را بگیریم.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم جلوی سفته بازی ها را بگیریم، بسیاری از منابع حاصله به تولید وارد خواهد شد، بیان کرد: این امر به خوی خود کمک می کند تا منابع دولت افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هرگونه منابع حاصل از مالیات ها باید در امور جاری هزینه شود بیان کرد: همچنین منابع حاصل از فروش نفت باید در امور توسعه ای هزینه شود. البته بخشی از منابع حاصل از درآمدهای مالیاتی می تواند صرف امور توسعه ای کشور شود.به عنوان مثال منابع مالیاتی حاصل از صنعت می تواند صرف توسعه همان صنعت شود که بتواند منابع دیگر را افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.